formatteren

Status
Niet open voor verdere reacties.

nuluji70

Gebruiker
Lid geworden
19 dec 2006
Berichten
171
Wat doe ik hier verkeerd, ik probeert mijn harde schijf te formatteren.
Ik ga in de bios First boot device (cdrom) f10:save
En nu moet ik de pc opnieuw starten maar hoe, een uitleg graag.
 
Om schrijf eens duidelijk wat je wilt, windowsxp of een ander besturing systeem installeren of alleen je harddisk formateren.
Want anders blijft het een vraag en antwoord verhaal.
 
Om schrijf eens duidelijk wat je wilt, windowsxp of een ander besturing systeem installeren of alleen je harddisk formateren.
Want anders blijft het een vraag en antwoord verhaal.

Formatteren dan opnieuw installeren (windowsxp)
 
Wat jij over het hoofd ziet is een heel kort in beeld staande boodschap van Windows als je van schijf opstart: "Druk op een toets om vanaf CD te starten". Die boodschap staat maar kort in beeld en komt vrij snel nadat je de CD erin gedaan hebt en Windows begint te starten. Áls die boodschap komt moet je wel snel op een willekeurige toets drukken, anders gaat Windows vanaf hdd starten.

Succes!
 
Wat jij over het hoofd ziet is een heel kort in beeld staande boodschap van Windows als je van schijf opstart: "Druk op een toets om vanaf CD te starten". Die boodschap staat maar kort in beeld en komt vrij snel nadat je de CD erin gedaan hebt en Windows begint te starten. Áls die boodschap komt moet je wel snel op een willekeurige toets drukken, anders gaat Windows vanaf hdd starten.

Succes!
Ik weet het niet maar ik doe iets fout volgens mij.
Als jij een pc wil formatteren en opnieuw installeren hoe doe je dat.
Leg mij dan even uit stap voor stap als je wil dan kan ik de fout ontdekken.
Nog een keer dan val ik jullie niet meer lastig, ik breng hem even weg.
 
Áls je Windows (XP) herinstalleert zorg er dan voor dat je NIET online gaat vóórdat (minimaal) SP2 geïnstalleerd is. (Die zul je dus al moeten hebben)
Wat voor soort schijven zitten er in de machine: IDE of SATA?

Een aanbevolen en veilige volgorde is:

1. XP CD erin en formatteren,
2. XP CD opstarten XP installeren,
3. Moederbord CD erin en drivers installeren,
4. SP2 installeren,
5. Nú online gaan en bij Microsoft éérst alle updates binnenhalen en installeren,
herhaal het naar Windows update gaan, want een keer of 3 a 4 worden wéér nieuwe updates gevonden nádat je bij Microsoft update bent geweest,
6. eventuele updates voor de hardware (en software) in je pc ophalen, (m.a.w. ook de niet essentiële updates downloaden)
7. Microsoft Office installeren en alle updates binnenhalen (ook een paar keer herhalen)
8. al je programmatuur installeren, maar deze nog niet updaten,
9. Ad-aware of een soortgelijk antivirus progje installeren én een anti virus programma én deze tegelijk updaten,
10. nu is het tijd geworden om ook eens naar Apparaatbeheer te kijken of daar nog cirkels met kruizen erin, of uitroeptekens vóór apparaten staan,
11. wat jij verder nog wil installeren (moederborddrivers en andere software updaten)

Belangrijk is dat je vanaf stap 1 tot en met 9 NIET gaat surfen of mailtjes binnenhaalt / leest. Pas als stap 9 is voltooid kun je veilig surfen en mailtjes openen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan