NiHaL
Gebruiker
- Lid geworden
- 2 jul 2008
Hallo,
mijn pc is erg eigenwijs,erg traag,gaat vanzelf uit en start vanzelf weer op of gaat in slaapstand
soms gebeurt dit wel 3x achter mekaar...soms gebeurt het terwijl ik bezig ben op mijn pc..
Word er helemaal gek van
Nu wil ik gaan formatteren..Heb op internet uitgezocht hoe ik dit moet doen..hoop dat jullie mij hierbij kunnen helpen????
heb de volgende info gevonden:
Plaats de Windows XP CD-Rom in het station (heb ik niet,hoe kom ik aan die cd rom?)
Start de computer opnieuw op
Start de computer via de CD-ROM op
Volg de stappen die worden vermeld, maak eventueel partities (hoe doe ik dit? Door partities te maken raak ik dus geen bestanden kwijt..?)
Vooraleer te formatteren, verwijder eerst de partitie die u wilt formatteren (Hoezo eerst verwijderen,snap dit niet?)
De computer zal zich opnieuw opstarten
Volg de wizard en wacht tot de setup klaar is
Daarna komen de standaard gebruikers instellingen, die stel je in
En je PC is in nieuwstaat!
Activeren
Na het formatteren moet je uiteraard je Windows exemplaar opnieuw activeren:
Ga naar "start"
Ga naar "alle programma's"
Ga naar "bureau accessoirs"
Klik op "windows activeren"
Geef je productcode in, en als je de juiste code hebt ingvoerd is je PC nu geactiveerd!
(Eehh productcode????)
Moet ik nog ergens rekening mee houden???? Ik heb al opgeschreven welke programma's ik na het formatteren moet installeren weer (zoals winzip,winrar etc etc)
Of kan ik dit beter door iemand laten doen die er verstand van heeft..?
en eehh heb niet veel verstand van computers,dus het kan zijn dat ik gekke vragen stel zoals waarom je eerst een partitie moet verwijderen voordat je gaat formatteren...
maar alles wat ik niet weet,niet begrijp of waar ik over twijfel vraag ik altijd liever...want wil goed begrijpen waar ik mee bezig ben en wat ik met mijn pc ga doen
mijn pc is erg eigenwijs,erg traag,gaat vanzelf uit en start vanzelf weer op of gaat in slaapstand

soms gebeurt dit wel 3x achter mekaar...soms gebeurt het terwijl ik bezig ben op mijn pc..
Word er helemaal gek van

Nu wil ik gaan formatteren..Heb op internet uitgezocht hoe ik dit moet doen..hoop dat jullie mij hierbij kunnen helpen????
heb de volgende info gevonden:
Plaats de Windows XP CD-Rom in het station (heb ik niet,hoe kom ik aan die cd rom?)
Start de computer opnieuw op
Start de computer via de CD-ROM op
Volg de stappen die worden vermeld, maak eventueel partities (hoe doe ik dit? Door partities te maken raak ik dus geen bestanden kwijt..?)
Vooraleer te formatteren, verwijder eerst de partitie die u wilt formatteren (Hoezo eerst verwijderen,snap dit niet?)
De computer zal zich opnieuw opstarten
Volg de wizard en wacht tot de setup klaar is
Daarna komen de standaard gebruikers instellingen, die stel je in
En je PC is in nieuwstaat!
Activeren
Na het formatteren moet je uiteraard je Windows exemplaar opnieuw activeren:
Ga naar "start"
Ga naar "alle programma's"
Ga naar "bureau accessoirs"
Klik op "windows activeren"
Geef je productcode in, en als je de juiste code hebt ingvoerd is je PC nu geactiveerd!
(Eehh productcode????)
Moet ik nog ergens rekening mee houden???? Ik heb al opgeschreven welke programma's ik na het formatteren moet installeren weer (zoals winzip,winrar etc etc)
Of kan ik dit beter door iemand laten doen die er verstand van heeft..?
en eehh heb niet veel verstand van computers,dus het kan zijn dat ik gekke vragen stel zoals waarom je eerst een partitie moet verwijderen voordat je gaat formatteren...