Formatteren

Status
Niet open voor verdere reacties.

NiHaL

Gebruiker
Lid geworden
2 jul 2008
Hallo,

mijn pc is erg eigenwijs,erg traag,gaat vanzelf uit en start vanzelf weer op of gaat in slaapstand:confused:
soms gebeurt dit wel 3x achter mekaar...soms gebeurt het terwijl ik bezig ben op mijn pc..
Word er helemaal gek van:(

Nu wil ik gaan formatteren..Heb op internet uitgezocht hoe ik dit moet doen..hoop dat jullie mij hierbij kunnen helpen????

heb de volgende info gevonden:

Plaats de Windows XP CD-Rom in het station (heb ik niet,hoe kom ik aan die cd rom?)
Start de computer opnieuw op
Start de computer via de CD-ROM op
Volg de stappen die worden vermeld, maak eventueel partities (hoe doe ik dit? Door partities te maken raak ik dus geen bestanden kwijt..?)
Vooraleer te formatteren, verwijder eerst de partitie die u wilt formatteren (Hoezo eerst verwijderen,snap dit niet?)
De computer zal zich opnieuw opstarten
Volg de wizard en wacht tot de setup klaar is
Daarna komen de standaard gebruikers instellingen, die stel je in
En je PC is in nieuwstaat!

Activeren
Na het formatteren moet je uiteraard je Windows exemplaar opnieuw activeren:

Ga naar "start"
Ga naar "alle programma's"
Ga naar "bureau accessoirs"
Klik op "windows activeren"
Geef je productcode in, en als je de juiste code hebt ingvoerd is je PC nu geactiveerd!
(Eehh productcode????)

Moet ik nog ergens rekening mee houden???? Ik heb al opgeschreven welke programma's ik na het formatteren moet installeren weer (zoals winzip,winrar etc etc)

Of kan ik dit beter door iemand laten doen die er verstand van heeft..?

en eehh heb niet veel verstand van computers,dus het kan zijn dat ik gekke vragen stel zoals waarom je eerst een partitie moet verwijderen voordat je gaat formatteren...:) maar alles wat ik niet weet,niet begrijp of waar ik over twijfel vraag ik altijd liever...want wil goed begrijpen waar ik mee bezig ben en wat ik met mijn pc ga doen:)

Hoi,

Ik zal het proberen op een aantal vragen antwoord te geven.
1 ) Je zal inderdaad toch een xp of vista cd-rom moeten maken, je kan windows 7 downloaden en tot volgend jaar juni of zoiets gebruiken en deze op een dvd branden
2 ) Hoeveel schijven of partitie's heb je je kan ze nu wel maken opnieuw maar dan ben je wel alles kwijt dus je zal je bestanden die je wil bewaren veilig moeten stellen. Tijdens het installeren komt hij van zelf met de vraag of je hem op de aangegeven partitie wilt installeren
3) je zal ook je drivers van je moederbord en videokaart etc opnieuw installeren
Wil je xp of vista zal je deze moeten kopen maar hoe heb je de huidige kunnen installeren of hoe is deze dan geinstalleerd.
En voor dat je begint zal je in de bios je cd-rom/dvd speler als first boot moeten zetten.

Is het trouwens een merk Pc?

Modag

Hoi,

Ik zal het proberen op een aantal vragen antwoord te geven.
1 ) Je zal inderdaad toch een xp of vista cd-rom moeten maken, je kan windows 7 downloaden en tot volgend jaar juni of zoiets gebruiken en deze op een dvd branden
2 ) Hoeveel schijven of partitie's heb je je kan ze nu wel maken opnieuw maar dan ben je wel alles kwijt dus je zal je bestanden die je wil bewaren veilig moeten stellen. Tijdens het installeren komt hij van zelf met de vraag of je hem op de aangegeven partitie wilt installeren
3) je zal ook je drivers van je moederbord en videokaart etc opnieuw installeren
Wil je xp of vista zal je deze moeten kopen maar hoe heb je de huidige kunnen installeren of hoe is deze dan geinstalleerd.
En voor dat je begint zal je in de bios je cd-rom/dvd speler als first boot moeten zetten.

Is het trouwens een merk Pc?

Modag

-Windows 7 downloaden en tot volgend jaar juni gebruiken en deze op dvd branden..????????ok sorry....i dont get it...kan ik niet gewoon ergens een dvd kopen.. of downloaden???Wil alleen formatteren.. Mijn brander werkt ook al niet mee...

-geen idee hoeveel schyven of partities er zijn..Het is ook mijn bedoeling om mijn bestanden te kunnen bewaren..als dit op een andere manier kan ook prima... (zie mijn vraagstelling)

-drivers...moederkaart..? ok dus wat ik getypt heb over hoe ik moet formatteren klopt dus niet echt???

Ik heb windows XP en ik heb een Packard Bell

Hoi,

Ja je kan xp of vista kopen maar heb je naar de prijzen gekeken? Ja er is nog een manier om eraan te komen maar die kan ik hier niet bespreken (zie Regels).
Klopt aardig hoor je lijstje.
Als Je formateert zal je toch ook weer een besturing erop moeten zetten of begrijp ik je verkeerd.
En de drivers voor je pc kan je dus van packard bell vandaan halen even zoeken op je type en dan downloaden
Modag

Laatst bewerkt:
Hoi,

Ja je kan xp of vista kopen maar heb je naar de prijzen gekeken? Ja er is nog een manier om eraan te komen maar die kan ik hier niet bespreken (zie Regels).
Klopt aardig hoor je lijstje.
Als Je formateert zal je toch ook weer een besturing erop moeten zetten of begrijp ik je verkeerd.
En de drivers voor je pc kan je dus van packard bell vandaan halen even zoeken op je type en dan downloaden
Modag

Hoi Modaq

bedankt dat je me probeert te helpen,maar ik ben al iemand die geen verstand heeft van computers vandaar dat ik een lijstje heb en erachter heb gezet wat ik niet begreep..

ik weet dus niet of ik weer een besturing op moet zetten nadat ik geformatteerd heb..:confused: ik wil het lijstje volgen wat ik helemaal bovenaan heb getypt..alleen omdat ik niet alles begreep heb ik om uitleg gevraagd.... ik wil alleen maar formatteren en wil weten hoe ik dit moet doen en wat ik daarna moet doen...wilde ook weten hoe ik bepaalde bestanden kan bewaren...maar ik heb al een oplossing,ik zet gewoon al mn muziek op mn mp3 en mn fotos op mn digitale fotocamera...dus vergeet die partities:)

kun je me helpen met mijn lijst??(ik probeer niet in de war te raken in compworld:))
ik raak namelijk in de war,besturing,drivers???wil toch alleen maar mn pc opschonen??

Laatst bewerkt:
Hoi,

Ik zal het lijstje volgen

1 ) dat klopt (alleen je geeft aan dat je cd-rom hebt)
2 ) klopt ook
3 ) klopt deels als je opnieuw opstart komt er in je scherm een regel te staan zoals dit ongeveer : toets een willekeurige toets in om van cd -rom af op te starten
na dit zal hij van cd-rom opstarten
4 ik denk dat je deze link eens moet doorlezen dit verduidelijkt een hoop. deze schermen volgen na het opstarten vanaf de cd-rom

Dit gaat alleen op als je dus een windows cd-rom hebt en nadat je de cd-rom /dvd speler in de bios als first boot hebt gezet.

Modag

Hoi,

heb die site doorgelezen maar ik raak er alleen maar van in de war,denk niet dat het mij gaat lukken zo.

iemand ander die geformatteerd heeft,heeft bij het opstarten de F11 toets ingedrukt gehouden en de instructies opgevolgd en op zo n simpele manier geformatteerd..
klopt dit?? (hoop dat je ja zegt:))

en zo niet dan laat ik het een ander doen...

thnx voor je hulp.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan