Heren met acces-kennis,
Ik zou het enorm apprecieren mochten jullie even met mij kunnen meedenken.
Het lijkt simpel, maar vermits ik een noob ben in acces en zeker SQL had ik graag wat medewerking verkregen hier...
Project: Database voor ziektemeldingen
Situatie: Momenteel heb ik toegang tot 1 tabel die mij nuttig lijkt. Deze tabel bevat de volgende intressante velden: personeelsnmr, naam, voornaam, straat, nmr, postcode, gemeente.
Wat ik wil bereiken:
- Een Form waarin ik via dropdown menu ofwel personeelsnmr, ofwel naam kan selecteren, die velden dienen met mekaar verbonden te zijn, maw als ik een personeelsnmr selecteer moeten naam en voornaam verschijnen, als ik de naam selecteer moeten enkel de voornamen die bij deze naam horen selecteerbaar zijn en na ingave ook automatisch het personeelsnummer worden ingevoegd.
- In diezelfde Form moeten velden voorzien worden 'van' 'tot' 'aard' bvb van 01/01/12 tot 31/01/12 aard: Ziek/Arbeidsongeval/Bevallingsverlof/... (ook drop down)
Na aanvulling vd periode zou automatisch ook het aantal kalenderdagen van afwezigheid moeten berekend worden in een apart veld.
- Deze gegevens dienen allemaal samen ge�xporteerd te kunnen worden (enkel de records die vandaag zijn aangemaakt) naar een xml-file inclusief de adresgegevens en de aanmaakdatum vh record.
Heeft er iemand toevallig al een soortgelijke db gemaakt?
Of kan iemand me aub op weg helpen?
Liever geen SQL-codes, ben hier nl geen held in, maar als het echt niet anders kan natuurlijk...
Alvast bedankt.
Ik zou het enorm apprecieren mochten jullie even met mij kunnen meedenken.
Het lijkt simpel, maar vermits ik een noob ben in acces en zeker SQL had ik graag wat medewerking verkregen hier...
Project: Database voor ziektemeldingen
Situatie: Momenteel heb ik toegang tot 1 tabel die mij nuttig lijkt. Deze tabel bevat de volgende intressante velden: personeelsnmr, naam, voornaam, straat, nmr, postcode, gemeente.
Wat ik wil bereiken:
- Een Form waarin ik via dropdown menu ofwel personeelsnmr, ofwel naam kan selecteren, die velden dienen met mekaar verbonden te zijn, maw als ik een personeelsnmr selecteer moeten naam en voornaam verschijnen, als ik de naam selecteer moeten enkel de voornamen die bij deze naam horen selecteerbaar zijn en na ingave ook automatisch het personeelsnummer worden ingevoegd.
- In diezelfde Form moeten velden voorzien worden 'van' 'tot' 'aard' bvb van 01/01/12 tot 31/01/12 aard: Ziek/Arbeidsongeval/Bevallingsverlof/... (ook drop down)
Na aanvulling vd periode zou automatisch ook het aantal kalenderdagen van afwezigheid moeten berekend worden in een apart veld.
- Deze gegevens dienen allemaal samen ge�xporteerd te kunnen worden (enkel de records die vandaag zijn aangemaakt) naar een xml-file inclusief de adresgegevens en de aanmaakdatum vh record.
Heeft er iemand toevallig al een soortgelijke db gemaakt?
Of kan iemand me aub op weg helpen?
Liever geen SQL-codes, ben hier nl geen held in, maar als het echt niet anders kan natuurlijk...
Alvast bedankt.