• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

formula die niet werkt.

Status
Niet open voor verdere reacties.

lucilius

Gebruiker
Lid geworden
18 okt 2006
Ik voer in excell een bepaalde formule in , deze formule werkt echter niet in elke cel.

Ik begrijp niet hoe het kan dat excell soms wel een error bericht geeft en soms niet!

Ik zou het excel file moeten doormailen om het duidelijk te maken wat ik bedoel.
Dus als iemand me wil helpen hiermee?
http://www.bestsharing.com/files/ms001151919/testing2.xls.html

op de url kan je de file ook downloaden.
het gaat om de gele of oranje vakken... Ik heb de formule lukraak in bepaalde cellen ingevoerd en wat me opvalt is dat als je de formule ingeeft in cellen tussen de "totaal" kolom dan krijg je geen error, vul je het eeronder of erboven in , dan krijg je wel een error.

(het gaat me niet zozeer om het feit of de formula al dan niet juist is, maar gewoon de vraag : waarom het in sommige cellen geen error geeft en in andere dan weer wel!)

Laatst bewerkt:
Waarom de ene cel anders reageert dan de andere kan ik ook niet achterhalen.

Ik vermoed dat je deze foemule bedoelt, dan werkt het ineens wel allemaal hetzelfde:

=ALS(SOM(H18:H43)=0;"";SOM(H18:H43))

Er wordt in dit geval niets met de rij nummer gedaan.
=ALS(H:H=0;"";H:H) werkt ook/het zelfde.
Sterker nog, je hebt helemaal geen ALS en haakjes nodig.
=H:H werkt ook...

Wat voor de rijen geldt, geldt ook voor de kolommen overigens.
=2:2 in een willekeurige cel in bv rij 4 zal de waarde uit de zelfde kolom uit rij 2 laten zien.

:evil:

Als je een rij nummer gebruik zo als jij doet je echter wel in de zelfde range (rijen) blijven anders krijg je een fout melding.

Laatst bewerkt:
Waarom de ene cel anders reageert dan de andere kan ik ook niet achterhalen.

Ik vermoed dat je deze foemule bedoelt, dan werkt het ineens wel allemaal hetzelfde:

=ALS(SOM(H18:H43)=0;"";SOM(H18:H43))

Ok, die formule had ik ondertussen ook al... alleen mijn vraag blijft nog steeds : waarom geeft excel een foutmelding in bepaalde cellen en in andere dan weer niet... ?

Daar gaat het mij om !
Excel zou toch in elke cel dezelfde foutmelding moeten geven?

(het valt me op dat je geen foutmelding krijgt in een cel die tussen het bereik van de totaal kolom valt, alle cellen eronder of erboven geven wel een foutmelding)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan