• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Formula werkt niet (met vert.zoeken) en met gebruik van namen

Status
Niet open voor verdere reacties.

shalhevet

Gebruiker
Lid geworden
9 okt 2007
Hallo,

Ik probeer een factuur bestand te maken waarbij ik uit een lijst naam kan kiezen en de adresgegevens en bankgegevens automatisch ingevuld worden. Deze gegevens staan op een tweede tabblad in hetzelfde bestand.

Echter, ik krijg een foutmelding en kan niet helemaal begrijpen waar het aan ligt.

Wie o wie kan mij helpen?

Alvast bedankt,

Bijlagen

Ga eens naar je Namen Beheren. Daar staat Offset + voor de het bereik. Verwijder die tekst en de aanhalingstekens.

1- Je formule was niet juist.
Formule voor cel B3 = =ALS(ISLEEG(B3);"";VERT.ZOEKEN($B$3;Namen;3;0))
2- Je lijst die je een naam gegeven hebt is te groot. Je mag de A kolom er niet in meenemen, vermits je zoekt naar: Naam 1, en in de A kolom staan de nummers.

Probleem nog niet opgelost

Bedankt voor jullie reactie.

Echter, ik snap niet helemaal wat ik fout doe.

In cel D11 heb ik een formule staan: =IF(B3="","",INDEX(Databank, MATCH(B3,INDEX(Databank,,2),1),1))

De bedoeling is, dat in cel D11 komt de klantnummer te staan. Deze is te vinden op de tweede tabblad in kolom A.

Vervolgens, de formule in cellen B3, B5, B7, B9 en B11 kijkt naar cel D11 en aan de hand daarvan haalt de juiste gegevens van de tweede tabblad.

Dus naam, adres, woonplaats, bankrekening en BIC nummer.

Ik begrijp gewoon niet waar gaat het mis

Dat heb ik gedaan :-)

Bedankt, ik heb de antwoorden gezien en geprobeerd het e.e.a aan te passen maar toch werkt iets niet. Ik weet niet precies wat ze mee bedoelen en in welke cel moet ik het aanpassen precies

Er zitten aantal fouten in, meeste zo niet alle al benoemd hierboven. Ik heb getracht e.e.a. te corrigeren in bijlage. Ik heb maar 1 naam gebruikt.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Volgens mij denk je veel te moeilijk:

Code:
=INDEX(Namen!A2:A14;MATCH(Invocie!B3;Namen!B2:B14;0))

Het gebruik van namen is overbodig. Maak van het te doorzoeken bereik een tabel. Met INDEX() en MATCH() kan je dan ongeacht wat waar staat de juiste gegevens ophalen.

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan