• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Formulabar en statusbar komen niet terug

Status
Niet open voor verdere reacties.

mariken

Gebruiker
Lid geworden
26 jan 2010
Berichten
80
Ik heb met de hulp van dit prachtige forum een bezoekersregistratie opgezet, dat op zich prima voldoet, zoals het er nu naar uitziet. Het enige dat ik niet voor elkaar krijg is bij het afsluiten de Formulabar en Statusbar weer terug te "plaatsen". De codering staat er wel, maar blijkbaar staat er iets toch niet goed, waardoor het terugplaatsen niet lukt. Is op zich geen halszaak voor de gebruikers, de collega's van de receptie die verder geen Excel gebruiken, maar toch.
Misschien dat een van de wizkids het wel kan ontdekken?
Mariken
Bekijk bijlage 166077
 
Je hebt al een workbook beforeclose routine.
Zet daar het volgende eens bij:
Application.DisplayStatusBar = True
Application.DisplayFormulaBar = True
 
Dan worden ze kennelijk ergens beïnvloed.
Zet ze maar eens onderin de workbook_open.
 
Suggestie voor het userform Formin:

De optionbutton 'Nee'=overbodig
Je kunt hier beter een checkbox gebruiken

Je hebt dan alleen deze code nodig

Code:
Private Sub ja_Change()
    ja.Caption = IIf(ja, "ja", "nee")
End Sub

Private Sub opslaan_Click()
  Application.DisplayAlerts = False
  ActiveSheet.Unprotect "hansjekoosje"
  
  Sheets("Bezoeken").Cells(Rows.Count, 1).End(xlUp).Offset(1).resize(, 6) = Array(Date, Format(Time, "hh:mm"), achternaam.Text, ja.Caption, firma.Text, ontvanger.Text)
  ActiveSheet.Protect "hansjekoosje"

  ActiveWorkbook.SaveAs "N:\hs\RECEPTIE\bezoekersregistratie\" & "bezoekers " & Format(Date, "dd-mm-yy") & ".xls"
  Application.DisplayAlerts = True

Unload Me
End Sub
 
Om het voor m'n collega's zo eenvoudig mogelijk te houden, heb ik toch voor ja/nee gekozen (ik kreeg nu na de aanpassing ook een 424-foutmelding) maar bedankt voor de suggestie:)
Het zou nog wel mooi zijn dat als ja wordt ingevuld, er in de velden "firmanaam bezoeker" en "ontvangen door" "niet van toepassing" verschijnt of dat die velden dan grijs worden of zoiets, zodat duidelijk is dat deze niet hoeven worden ingevuld.
Bedankt voor het meedenken, Mariken
 
O,

zie de bijlage
 

Bijlagen

  • __die niet zien en toch geloven snb.xlsm
    21,6 KB · Weergaven: 24
Beste SNB,
Ik heb veel respect voor wizkids zoals u die leken zoals ik willen helpen. Ongetwijfeld vanwege de crisis beschikt mijn werkgever nog steeds over een XP-werkomgeving en wordt er dus nog gewerkt met Office 2003. Ik ben razend nieuwsgierig naar uw oplossing, maar kan deze helaas niet aanschouwen:)
Mariken
Bekijk bijlage 166159
 
mariken,

hier de bijlage van SNB in Excel2003
 

Bijlagen

  • __die niet zien en toch geloven snb.xls
    47 KB · Weergaven: 30
Ik ben niet blond, maar snap 'm toch niet. Als ik de nee aanklik, verschijnt de ja:confused:
Als bezoekers zich melden die voor een vergadering komen, dat kunnen er best wel veel zijn, hoeven er geen firmanaam en ontvanger te worden ingevuld.
Als "externe" bezoekers zich melden, zoals leveranciers of reparateurs, moeten worden ingevuld de firmanaam + de naam van de collega die de "externe" bezoeker komt ophalen.
Resteren de vragen van 11.05 en 20.33 uur van gisteren
 
Als ik de nee aanklik, verschijnt de ja
Door aan te klikken heb je de waarde van de checkbox of waar /ja gezet.
Klik je het vinkvak 'uit', dan komt er "nee" te staan.
 
Iemand nog enig idee vwb de formulebar?
Ipv de workbook open/close kun je beter de/activate gebruiken. Begin in een nieuw bestand eens met het volgende en bouw het dan uit, en bouw het daarna in je eigen bestand in.
Open in dezelfde excel instance ook eens een ander bestand en schakel dan tussen die twee.

Code:
Private Sub Workbook_Activate()
    With Application
        .DisplayFormulaBar = False
        .DisplayStatusBar = False
    End With
    With ActiveWindow
        .DisplayWorkbookTabs = False
        .DisplayHorizontalScrollBar = False
        .DisplayVerticalScrollBar = False
        .DisplayHeadings = False
    End With
End Sub


Private Sub Workbook_Deactivate()
    With Application
        .DisplayFormulaBar = True
        .DisplayStatusBar = True
    End With
    With ActiveWindow
        .DisplayWorkbookTabs = True
        .DisplayHorizontalScrollBar = True
        .DisplayVerticalScrollBar = True
        .DisplayHeadings = True
    End With
End Sub
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan