• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Formule aan passen hoe?

Status
Niet open voor verdere reacties.

excel001

Gebruiker
Lid geworden
26 jun 2007
Ik heb een matrixformule waarmee ik in tabblad kan zoeken.
Maar ik heb verschillende tabbladen. Tabblad waar ik moet zoeken is nu in de formule verwerkt en nu wil ik het anders om doen. Ik wil in G3 tabblad invul waar ik moet zoeken en in G4 vul ik de naam van degen die ik zoek. Ik heb alles gezocht en geprobeerrd. Ik kom er niet uit.
Dit is de formule die ik gebruik en wil gebruiken.

Code:
=ALS(AANTAL.ALS(Blad1!$B$2:$B$64;zoeken!$A3)>KOLOM()-KOLOM($C3);INDEX(Blad1!$C$2:$C$64;KLEINSTE(ALS(Blad1!$B$2:$B$64=$A3;RIJ(Blad1!$C$2:$C$64)-RIJ(Blad1!$C$2)+1);KOLOM()-KOLOM($C3)+1));"")

grt.

Laatst bewerkt door een moderator:
Je zou het met de functie =INDIRECT kunnen proberen.

HSV Bedankt voor je snelle reactie. Kan jij misschien ook vertellen hoe ik dat in de formule kan integreren. Ik had al zo iets geprobeerd maar het werkte niet.

Bv.
Code:
=indirect(A1&"B2:B64")
Met in A1:
Code:
Blad1!

Ik kom er niet uit. Ik probeer jouw stukje formule in te passen in mijn formule maar ik kreeg elke keer fouten. Ik probeer het woord "blad1" te vervangen door jouw formule. Maar dat wel niet werken. Ik doe iets fout denk. Zou jij het willen proberen om jouw formule te verwerken in mij Formule. Al vast bedankt

Misschien kun je je bestandje uploaden.

formule.
Code:
=ALS(AANTAL.ALS(INDIRECT($B$2&"$B$2:$B$64");$A4)>KOLOM()-KOLOM($C4);INDEX(INDIRECT($B$2&"$C$2:$C$64");KLEINSTE(ALS(INDIRECT($B$2&"$B$2:$B$64")=$A4;RIJ(INDIRECT($B$2&"$C$2:$C$64"))-RIJ(INDIRECT($B$2&"$C$2"))+1);KOLOM()-KOLOM($C4)+1));"")

Dan heb je vast geen uitroepteken (!) achteraan in cel B2.

Graag gedaan, maar je hebt nogal wat vragen open staan, niet gereageerd of niet als opgelost gezet.
Bvd als je er iets mee doet.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan