• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Formule aanpassen in Tabel

Status
Niet open voor verdere reacties.

GWaninge

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
18 dec 2019
Berichten
3
Om van werknemers de uren per dag bij te houden heb ik een tabel gemaakt met de verschillende werkzaamheden.
Deze tabel wordt gevuld dmv de functie formulier.

De laatste kolom is 'Totaal uren' en hier moet dus per werknemer de totaal gewerkte uren per dag komen te staan.
Echter wanneer ik de tabel vul met gegevens komt in deze kolom het totaal te staan van de hele tabel, in plaats van de som van de betreffende rij.

Wanneer ik de lijst heb gevuld aan de hand van het formulier kan ik de eerste cel in de totaal kolom wel aanpassen en wordt de formule netjes voor de hele tabel aangepast.
maar hoe kan ik ervoor zorgen dat de formule vanaf een lege tabel meteen goed werkt?
 

Bijlagen

  • uren registratie.xlsx
    12,7 KB · Weergaven: 37
Je hebt in kolom J de verkeerde formule gezet. Moet zijn: =SOM(B4:I4)
 
Hallo. Heb je hier iets aan? Veilige datumnotatie en in het werkblad (verborgen) gegevens kun je de namen van je medewerkers invullen. Wel in EEN cel, dus binnen de tabel...
Bovendien kun je in de slicers op het voorblad alles filteren en dus apart bekijken.
 

Bijlagen

  • WarehouseUren.xlsm
    938,7 KB · Weergaven: 24
Altijd handig @mvdvlist een voorbeeld plaatsen met een wachtwoord.
 
Sorry VenA, een foutje. Hierbij een nieuwe poging...
 

Bijlagen

  • WarehouseUren.xlsm
    938,6 KB · Weergaven: 21
Je hebt in kolom J de verkeerde formule gezet. Moet zijn: =SOM(B4:I4)

Als ik die formule invoer en een regel aanmaak via het formulier veranderd de formule automatisch naar =SOM(B4:I5) en van elke volgende regel wordt het bereik van de formule aangepast
Hoe kan ik ervoor zorgen dat de formule ongewijzigd blijft, en de regels die eronder toegevoegd worden elke hun eigen beriek hebben in de formule.

Als ik na een aantal regels ingevuld te hebben de formule aanpas in de eerste rij gaat het wel goed. maar ik zou graag de formule vanaf het begin goed hebben staan.
 
Sorry VenA, een foutje. Hierbij een nieuwe poging...

Bedankt voor dit voorbeeld. Dit is een handige tool voor registratie van werktijden. Echter is het in mijn bestand van belang dat de verichtte werkzaamheden bijgehouden worden.
Niet perse de tijden maar het aantal uren per taak zijn voor mij belangrijk.

van hieruit kan ik per week/maand analyseren hoeveel uren we verbruiken voor de verschillende werkzaamheden.
 
Dan kan natuurlijk door het formulier uit te breiden met meer velden (textboxen).
Zoveel kolommen als er in je tabel of werkblad staan, zoveel velden kun je uiteraard ook aanmaken. Ga daar maar eens mee aan de slag...
 
Plaats eens een voorbeeldbestaand met wat gegevens en met het gewenste resultaat. Een tab met de naam maandag voorspelt weinig goeds voor de opzet van jouw tabel.:d
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan