• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

formule aanpassen zodat lege cellen genegeerd worden.

Status
Niet open voor verdere reacties.

coolsluc

Gebruiker
Lid geworden
2 mei 2013
Aan de helpers,

Als er in het bereik D2:G202 een lege rij staat sluiten de rijen in kolom P niet aan.
Kan de formule zo aangepast worden dat de lege rijen in het bereik (D2:G201) genegeerd worden zodat de rijen in kolom P wel aansluiten.
ps:in bijlage een voorbeeld

mvg,lco

Bijlagen

Laatst bewerkt:
popipipo,

bedankt voor de aanpassing maar dit werkt niet zoals het zo moeten werken.

1)ik had de cellen in bereik( D2:G201) en( N2:Q201) gekleurd als voorbeeld,dus deze moeten blank blijven
2)als ik in een gekleurde cel in bereik D2:G201 een cijfer invul geeft hij excel reageert niet meer:confused:
3)de weergave in bereik N2;Q201 is wat het moet zijn (behalve de gekleurde cellen deze moeten ook blank zijn)

ps:ik moet ten alle tijden de cellen in bereik D2:G201 kunnen invullen anders werkt de rest van het geheel niet meer.
Indien de uitleg niet voldoende is ,laat maar weten.

de macro's werken ook niet meer.

mvg,lco

Laatst bewerkt:
1) Haal voorwaardelijke opmaak er uit en de blauwe cellen worden weer wit.
2) Bij mij blijft excel reageren. (heb bij Cools Luc 150 in gevuld en je komt nu keurig boven aan te staan)
3) zie 1)

De macro's werken bij mij ook gewoon.

Bijlagen

popipipo,

Bij mij werkt er niets meer aan de file.
ik heb de vo er uitgehaald maar dit help niet,de oplossing voor het aansluiten is goed maar ik kan de file niet bewerken/aanpassen:confused:
als ik bij Cools Luc een extra cijfer invul dan blokkeert alles (zie bijlage)
ook de macro's werken niet meer (zie bijlage)
Iemand een idee.

ps:ik werk met office 2007

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Ik kan je fout niet reproduceren.
Met je macro's heb ik niets gedaan ook nergens rijen kolommen toegevoegd wat evt. van invloed zou kunnen zijn op de marco's

Zou iemand anders er eens naar kunnen kijken?

PS Ik werk met office 365

popipipo,
bedankt voor uw inzet
Hoop op een oplossing via andere forumgebruikers.

ps:in bijlage de formules voor/na de aanpassing (misschien zit probleem in de versie van office)
Het probleem van de vraag voor de aansluiting (post1) is opgelost maar daardoor kan de file kan niet meer ingevuld/bewerkt worden

mvg,lco

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Aan de helpers,

heb vraag als opgelost gemarkeerd wegens geen reacties meer.
bedankt aan iedereen voor de hulp.

mvg,lco

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan