• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Formule aansturen en verticaal zoeken

• Onderwerp starter Onderwerp starter Immow
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Immow

Gebruiker
Lid geworden
19 mrt 2007
Beste Helpmij mensen,

Vraag 1
Is het mogelijk om een formule aan te sturen met een waarde van een cel.

b.v.

=VERT.ZOEKEN(A3;prijs-1-09.xls!prijslijst;3;ONWAAR)

De 1-09 wil ik graag aansturen met een waarde van een cel, dus als ik deze in b.v. 2-09 verander dan zal de formule naar ander document zoeken :)

Vraag 2
De gegevens van dit document zijn nogal lomp opgezet, zo bevat de naam waar ik mee vergelijk spaties b.v. UNP.180 (mijn document) prijslijst document UNP.....180. (de . zijn spaties)

Vraag 3
Met de formule is er een naam opgegeven prijslijst, dit betekend dus dat ik deze steeds handmatig aan moet geven, is dat op een betere manier te doen?

m.v.g.

Koen

Laatst bewerkt:
Koen,

Verdiep je voor vraag 1 even in indirect en/of gebruik de zoekfunctie van dit forum.

Vraag 2 is geen vraag, maar een constatering. :confused:

Voor een antwoord op vraag 3 kan een voorbeeld wonderen doen.

Laatst bewerkt:
Mijn excuses voor het wazige verhaal. Ik ga eerst ff zoeken met de term die u aangeeft.

stapje voor stapje :D

Bedankt voor de verwijzing, helaas kom ik er niet helemaal uit.

In mijn Calculatie.xls in blad Data kunt u vinden op regel H4 de formule

=VERT.ZOEKEN(G4;'Arcelor-3-09.xls'!arcelor;1;ONWAAR)

Ik heb in het bestand Arcelor-3-09.xls een gebied met de naam arcelor aangemaakt en een tweetal artiekelnummers toegekend: 12345 en 12346.

Het probleem zit in kolomindex_getal, ik kan deze niet wijzigen naar b.v. 7. Dit omdat ik de waarden 7 vakjes naar rechts wil tonen in Arcelor-3-09.xls.

Als dit lukt, zou ik graag willen dat de datum van Arcelor-3-09.xls door een cel te sturen is. Vul in deze cel in de datum 5-09 zal dat resulteren in: Arcelor-5-09.xls.

Hopelijk is mijn vraag nu wat duidelijker

Bekijk bijlage Calculatie.zip
Bekijk bijlage Arcelor-3-09.zip

Kleine update het verticaal zoeken in extern document is gelukt,

nu alleen uitvogelen waar ik zoek dynamisch kan maken, Indirect functie is misschien mogelijk of van tekst naar formule werken wat ik nu probeer..

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan