• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Formule AANTALLEN.ALS met unieke waardes

Status
Niet open voor verdere reacties.

bert2222

Gebruiker
Lid geworden
23 okt 2009
Beste,

Ik heb een database van verschillende artikelen waar een productie datum, artikelnummer en het aantal producten beschikbaar van is. Nu het de bedoeling om het aantal producten te krijgen door aantallen als waardoor alle losse producten worden opgeteld. Dit doe ik door de formule
Code:
=AANTALLEN.ALS(G:G;B2;H:H;A2)
te gebruiken alleen is de bedoeling dat de dubbele product waardes niet worden meegerekend. Dus daarmee moet het aantal producten op 8 uitkomen in plaats van 10. Zouden jullie mij hiermee verder kunnen helpen?Bekijk bijlage Voorbeeld.xlsx

Alvast bedankt,

Zo bijvoorbeeld?
Code:
=SOMPRODUCT(--(INTERVAL(ALS($G$2:$G$11=$B$2;$I$2:$I$11);$I$2:$I$11)>0)

Bijna! Hij werkt alleen moet het aantal producten op datum en op artikelNR worden berkend, doordat een artikel nummer op meerdere dagen word gebruikt. Dus de datum moet ook een worden meegenomen worden in de formule, als dat mogelijk is?

Bekijk bijlage Voorbeeld (1).xlsx

of:

Code:
=SOMPRODUCT(1/AANTAL.ALS(I2:I11;I2:I11))

fantastische formule van alex alweer

heb er even op verder gebouwd;misschien maakt alex het nog korter

=SOMPRODUCT(--(INTERVAL(ALS($G$2:$G$11=$B$2;ALS($H$2:$H$19=$A$2;$I$2:$I$11));$I$2:$I$11)>0))

fantastische formule van alex alweer

heb er even op verder gebouwd;misschien maakt alex het nog korter

=SOMPRODUCT(--(INTERVAL(ALS($G$2:$G$11=$B$2;ALS($H$2:$H$19=$A$2;$I$2:$I$11));$I$2:$I$11)>0))

Deze is perfect!
Bedankt iedereen:thumb:

Volgens mij klopt ie niet Garfield. Je stelt het bereik van de datum 23-10-2018 al in. Wijzig binnen dat bereik een datum en er veranderd niets aan het totaal.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan