• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Formule activeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Abel Visscher

Gebruiker
Lid geworden
28 mei 2007
Hallo,

Ik heb door middel van het samenvoegen van tekst in cellen een formule gemaakt.
Nu moet de inhoud van de cel waar de formule "tekst samenvoegen" in staat gekopieerd worden naar een andere cel zodat deze een werkende formule word. De formule werkt alleen als ik dubbelklik in die cel en dan op enter druk.
Iemand een idee?
Ik heb een bestandje bijgevoegd.

Abel Visscher

Bijlagen

Je vraag is me niet helemaal duidelijk... maar is dit iets dat je verder helpt?

=INDIRECT(B3 & "!A1")
Geeft de waarde uit cel A1 van het tablad met de naam uit cel B3.

Laatst bewerkt:
Hallo withaar,

Bedankt voor je reactie, maar hij geeft bij mij een verwijzings fout.
Enig idee?

Abel Visscher

Sorry, ik zie het al. Het werkt al.
Nu nog in mijn programma zetten.
Bedankt.

Abel Visscher

Hallo,

Ik heb te vroeg gejuicht, ik had nl een typfoutje waardoor het fout ging, maar als ik het nu in mijn progje plaats krijg ik een foutmelding. Hij geeft een verwijzingsfout, en als ik op het uitroepteken ga staan staat er "Door het verplaatsen of verwijderen van cellen is een ongeldige celverwijzing ontstaan". Bij mijn weten heb ik geen cellen verplaatst noch verwijderd. Iemand een idee?

Groeten Abel Visscher

Ben ik weer,
Ik heb nog het een en ander geprobeerd, en ik kwam erachter dat als er in de naam van een tabblad een spatie voorkomt de formule "INDIRECT" dus niet werkt.
Maar ik heb de bladen een naam gegeven die uit een voor, en achternaam bestaad met een spatie ertussen. Voor, en achternaam staan in een cel. Iemand een oplossing?

Groeten Abel Vischer

Laatst bewerkt:
Als tussen oplossing zou je _ tussen voor en achter naam kunnen gebruiken. Dus bv Klaas_Vaak ipv Klaas Vaak.

Ik zoek nog ook nog wat verder als ik wat vind plaats ik het wel.
Misschien dat iemand anders nog een goed idee heeft.

Mogelijk heb je hier iets aan.
Een oplossing met 'normle' formules is er vermoedelijk niet.

Hallo,

Met onderstaande formule moet het lukken.

Code:
=INDIRECT("'" & A1 & "'!"&A2&A3)

Toelichting:
A1 = naam tabblad. bijv.: " Jan Jansen"
A2 = kolomletter
A3 = regelnummer

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Iedereen bedankt voor de moeite. De oplossing van Roncancio is voor mij de juiste. Het werkt perfect.
De vraag is hiermee opgelost:)

Groeten Abel Visscher

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan