• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Formule afronden op 2 decimalen

Status
Niet open voor verdere reacties.

fokkens

Gebruiker
Lid geworden
6 nov 2000
Goedemorgen,

Ik heb de volgende formule:
=ALS(N18="a";(O18*korting_a);ALS(N18="b";(O18*korting_b);ALS(N18="c";(O18*korting_c);0)))

Deze moet standaard gaan afronden op 2 decimalen.
1,9812 moet 1,98 worden
1,9856 moet 1,99 worden
Hoe los ik dat op?

zet om je bestaande formule een afronden formule:

=afronden(jouw formule;2)

Dit zou moeten werken.

Kees

Code:
=ALS(N18="a";AFRONDEN(O18*korting_a;2);ALS(N18="b";AFRONDEN(O18*korting_b;2);ALS(N18="c";AFRONDEN(O18*korting_c;2);0)))

Volgens mij heb je een paar dagen geleden ook al gevraagd hoe je iets af moet ronden op 2 decimalen... ik zou zeggen, verdiep je even in de functie AFRONDEN()

Deze doet dat ook:
Code:
=AFRONDEN(O18*INDIRECT("korting_" & N18);2)

Klopt. Maar kom hier niet uit.
Wist ook niet dat je dan geen vraag meer mag stellen.
Als je me nog 1x wilt helpen?

=AFRONDEN(=ALS(N18="a";(O18*korting_a);ALS(N18="b";(O18*korting_b);ALS(N18="c";(O18*korting_c);0))));2 werkt niet.

Je vergeet een haakje achter de 2
En voor ;2 staat er een teveel

Kees

Code:
=AFRONDEN(=ALS(N18="a";(O18*korting_a);ALS(N18="b";(O18*korting_b);ALS(N18="c";(O18*korting_c);0))));2 werkt niet.
maar deze wel:
Code:
=AFRONDEN(O18*INDIRECT("korting_" & N18);2)

Code:
=ALS(N18="a";(O18*korting_a);ALS(N18="b";(O18*korting_b);ALS(N18="c";(O18*korting_c);0)))

moet worden:
Code:
=[COLOR="#FF0000"]AFRONDEN([/COLOR]ALS(N18="a";(O18*korting_a);ALS(N18="b";(O18*korting_b);ALS(N18="c";(O18*korting_c);0)))[COLOR="#FF0000"];2)[/COLOR]

FORMULE.webp
Jouw formule werkt Cobbe. Alleen krijg nu de optelling niet goed.
Zal graag in het formulier waar nog geen artikel is ingevoerd 0,00 in de kolommen krijgen.
Graag nog 1x een reactie.

Post een Excel-bestand ipv een foto. :(

Ik heb het formule van Haije ingevoerd en het werkt.
Iedereen bedankt weer voor de snelle reacties!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan