• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Formule ALS DAN geeft niet goede resultaat

Status
Niet open voor verdere reacties.

gast0707

Gebruiker
Lid geworden
15 sep 2010
In bijgaand bestand: in L4 moet de volgende formule komen:
"als op dit blad d4 of c4 leeg is, moet hier 'IR2' uit blad 1 b4:b7 komen. Als IR2 in die matrix niet voorkomt, moet L4 leeg gelaten worden".

De formule zo die er staat doet 't wel, maar klopt niet voor L7, want daar komt IR2 in de matrix b7-b11 wél voor, maar hij zet 'm er niet in!

Wie kan me helpen? Kan dit wel met de ALS-formule?

Bijlagen

Code:
=ALS(EN(OF(D7="";H7="");ISFOUT(VERT.ZOEKEN("ir2";'BR H4'!B8:D11;1;ONWAAR)));"";VERT.ZOEKEN("ir2";'BR H4'!B8:D11;1;ONWAAR))

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Beste,

Code:
=ALS(OF(D4="";H4="");ALS(ISFOUT(VERT.ZOEKEN("ir2";'BR H4'!B4:D7;1;ONWAAR));"";VERT.ZOEKEN("ir2";'BR H4'!B4:D7;1;ONWAAR));"")

De syntax klopte niet helemaal. En wat als D4 en H4 niet beiden leeg zijn? Bij mij is dan het resultaat ook "" (leeg).

Richard

Richard, dank je, hij lijkt goed te werken! Als D4 en H4 niet beide leeg zijn, moet ie ook leeg, dus klopt als 'n bus.

Ronancio, met jouw formule krijg ik toch nog ir2 als die niet in de zoekmatrix voorkomt, dus helaas werkt ie niet.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan