• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Formule ALS OF werkt niet. Teveel argumenten ingevoerd

Status
Niet open voor verdere reacties.

admwpl

Gebruiker
Lid geworden
25 feb 2013
Hallo allemaal,

Ik zou graag willen dat excel in een lijst twee of meerdere namen zoekt.
En als zodra die gevonden zijn de gegevens van een andere cel in dezelfde rij geeft.

Ik hoop dat jullie mij hiermee kunnen helpen.

De formule die ik heb geprobeerd is:

=als(of(isgetal(VIND.SPEC("maandag";A2););(isgetal(VIND.SPEC("dinsdag";A2));C2;)

Alvast bedankt,

Met vriendelijke groet,

Jur

De formule lijkt complex als ik probeer te gokken hoe je structuur van de tabel er uit ziet.
Is het mogelijk een voorbeeld bestand te uploaden zodat er een makkelijke formule bedacht kan worden :)?

De formule die je nu hanteert moet je even lette op de rode gedeeltes:
Code:
=als(of(isgetal(VIND.SPEC("maandag";A2)[COLOR="#FF0000"];[/COLOR]);[COLOR="#FF0000"]([/COLOR]isgetal(VIND.SPEC("dinsdag";A2));C2;)
[B]moet zijn:[/B]
=als(of(isgetal(VIND.SPEC("maandag";A2));isgetal(VIND.SPEC("dinsdag";A2)));C2;"waarde bij ONWAAR")

Bekijk bijlage Map1.xlsxBedankt voor de snelle reactie.

Ik kan helaas het echt bestand niet op internet zetten. Maar ik heb een vergelijkbaar bestand gemaakt. De woorden maandag en dinsdag zijn vervangende woorden.
De woorden in het echte bestand staan ook tussen een hele reeks van cijfers en letters.

De formule die je in je eerste reactie stuurde werkt.

Hartelijk dank. Ik kan weer vooruit.

Met vriendelijke groet,

Jur

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan