• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

formule ALS//OF

Status
Niet open voor verdere reacties.

frambroos

Gebruiker
Lid geworden
19 sep 2006
Goedemorgen,

Ik heb een formule opgesteld, helaas blijkt hij niet de goede uitkomsten te geven.

=ALS('invoer algemeen'!C28>'invoer algemeen'!D28;ALS('invoer algemeen'!C29<='invoer algemeen'!D29;standaardteksten!C66);
ALS('invoer algemeen'!C28>'invoer algemeen'!D28;ALS('invoer algemeen'!C29>'invoer algemeen'!D29;standaardteksten!C67);
ALS('invoer algemeen'!C28<='invoer algemeen'!D28;ALS('invoer algemeen'!C29>'invoer algemeen'!D29;standaardteksten!C68;standaardteksten!C69))))

Als de ALS(waar-formules) niet voldoen, dan moet de cel verwijzen naar standaardteksten!C69

Uitgangspunt is onderstaande tabel:
tabel.jpg

Wie helpt mij aan de juiste aanpassing?
Alvast bedankt!

Roos

Bijlagen

• tabel.jpg
    tabel.jpg
    9 KB · Weergaven: 23
  • tabel.png
    tabel.png
    2,5 KB · Weergaven: 16
Maak even een voorbeeld bestandje. Met plaatjes kunnen we hier niet veel.

Voor zover ik het begrepen heb.
PHP:
=ALS(EN('invoer algemeen'!C28>'invoer algemeen'!D28;'invoer algemeen'!C29<='invoer algemeen'!D29);standaardteksten!C66;ALS(EN('invoer algemeen'!C28>'invoer algemeen'!D28;'invoer algemeen'!C29>'invoer algemeen'!D29);standaardteksten!C67;ALS(EN('invoer algemeen'!C28<='invoer algemeen'!D28;'invoer algemeen'!C29>'invoer algemeen'!D29);standaardteksten!C68;standaardteksten!C69)))

Hallo Plongske,

Bedankt. Ik ga deze formule uitproberen. Werkt het niet, dan maak ik een voorbeeld bestand.

Groet,
Roos

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan