• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Formule automatisch berekenen

Status
Niet open voor verdere reacties.

ThomasWelcker

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
21 sep 2014
Hi all,

Is er een manier om automatisch een veld te vullen als de kolom links ervan gevuld wordt? Voorbeeld:
Kolom A bevat de prijs
Kolom B bevat het aantal
Nu wil ik dat Excel ziet dat de componenten voor mijn berekening (aantal * prijs) aanwezig zijn en zelf in kolom C aantal * prijs berekent.

Wat ik nu heb is de formule =als(isleeg(en(a1;b1));0;a1*b1) en deze formule heb ik doorgetrokken tot en met rij 1048576. Alleen maak ik nu alsnog een formule die ik handmatig moet doortrekken naar beneden (kan net zo goed =a1*b1 doen en dit doortrekken naar beneden)..

Bij voorbaat dank!

Thomas Welcker

Formules nooit doortrekken als je ze niet nodig hebt, dit kost onnodige rekenkracht.
Makkelijkste oplossing maak van je data een tabel, formules worden dan automatisch aangevuld.

je selecteert de data en klikt dan op invoegen => tabel , aangeven of je selectie kolom koppen bevat of niet en je bent klaar.

Niels

In plaats van =als(isleeg(en(a1;b1));0;a1*b1) kun je beter gebruiken:
Code:
=ALS(OF(A1="";B1="");"";A1*B1)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan