• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Formule automatisch doorvoeren naar laatste rij

Status
Niet open voor verdere reacties.

tinus2017

Gebruiker
Lid geworden
9 sep 2011
Goedemiddag,

Ik ben bezig om een formule door te trekken naar de laatste (variabele) rij.

Nu heb ik deze
Code:
    Range("BD2").Select
    ActiveCell.FormulaR1C1 = "=IF(ISNA(VLOOKUP(RC4,'Export functiegegevens'!C[-52]:C[-41],12,FALSE)),"""",VLOOKUP(RC4,'Export functiegegevens'!C[-52]:C[-41],12,FALSE))"
    Range("BD2").Select
    Selection.AutoFill Destination:=Range("BD2:BD" & Range("A65535").End(xlUp).Row)
    Range("BE2").Select
    ActiveCell.FormulaR1C1 = "=IF(ISNA(VLOOKUP(RC4,'Export functiegegevens'!C[-53]:C[-47],7,FALSE)),"""",VLOOKUP(RC4,'Export functiegegevens'!C[-53]:C[-47],7,FALSE))"
    Range("BE2").Select
    Selection.AutoFill Destination:=Range("BE2:BE" & Range("A65535").End(xlUp).Row)
    Range("BF2").Select
    ActiveCell.FormulaR1C1 = "=IF(AND(R1C>=RC6,R1C<RC9),1,IF(AND(ISBLANK(RC9),R1C>=RC6),1,0))"
    Range("BF2").Select
    Selection.AutoFill Destination:=Range("BF2:GG2" & Range("A65535").End(xlUp).Row)

Nu zijn er een 2tal probleempjes waar ik niet uitkom.
- Hij berekent hem tot rij 2103 (Terwijl dit er op dit moment 135 zijn.
- De formule in b2 moet gekopieerd worden naar B2 t/m GG2 en naar beneden.

Kan iemand mij hier mee op gang helpen. Ik zie even door de bomen het bos niet meer.

Groeten Tinus

Code:
=Range("BF2:GG[COLOR="#FF0000"]2[/COLOR]" & Range("A65535").End(xlUp).Row)

De rode 2 moet je weghalen

Goedemiddag,

Ik krijg nu een foutmelding:

Fout 1004 tijdens uitvoering:
Methode Autofill van klasse Range is mislukt.

Heeft dit met de hoeveelheid te maken die gevuld moet worden?

Probeer het zo eens

Code:
  With Range("BF2:GG2")
    .FormulaR1C1 = "=IF(AND(R1C>=RC6,R1C<RC9),1,IF(AND(ISBLANK(RC9),R1C>=RC6),1,0))"
    .AutoFill Range("BF2:GG" & Range("A65535").End(xlUp).Row)
  End With

Lijkt mij niet nodig om iets apart te zetten. Vermijd het gebruik van select. De regels die je als voorbeeld geplaatst hebt kan je ook zo schrijven
Code:
Sub VenA()
  Range("BD2").FormulaR1C1 = "=IF(ISNA(VLOOKUP(RC4,'Export functiegegevens'!C[-52]:C[-41],12,FALSE)),"""",VLOOKUP(RC4,'Export functiegegevens'!C[-52]:C[-41],12,FALSE))"
  Range("BE2").FormulaR1C1 = "=IF(ISNA(VLOOKUP(RC4,'Export functiegegevens'!C[-53]:C[-47],7,FALSE)),"""",VLOOKUP(RC4,'Export functiegegevens'!C[-53]:C[-47],7,FALSE))"
  Range("BF2:GG2").FormulaR1C1 = "=IF(AND(R1C>=RC6,R1C<RC9),1,IF(AND(ISBLANK(RC9),R1C>=RC6),1,0))"
  Range("BD2:GG2").AutoFill Range("BD2:GG2" & Cells(Rows.Count, 1).End(xlUp).Row)
End Sub

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan