• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Formule automatisch in cellen plaatsen

• Onderwerp starter Onderwerp starter Mvnl
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Mvnl

Gebruiker
Lid geworden
23 sep 2006
Ik heb een Excel tabel vergelijkbaar met deze: (alleen vele malen groter)

person.jpg

Nu wil ik dat wanneer er in c2 een 1 verschijnt, er in b3 een 0 verschijnt (alle 78 kandidaten strijden om de beurt tegen elkaar, de winnaar krijgt een 0, de verliezer een 1)

Ik heb al een ALS/IF formule die dat voor die cel doet, alleen ben ik op zoek naar een praktische manier om deze formule met correcte verwijzingen in alle 5000+ cellen (of iig de helft) te plaatsen. Ik ben bekend met kopieren en plakken als het allemaal om dezelfde rij draait, en met transponeren van rij naar kolom, maar omdat dit allemaal diagonaal moet gebeuren heb ik geen idee hoe ik dit handig aan kan pakken?

Super, bedankt! Afgaande op wat er in de cellen staat geloof ik niet dat ik daar zelf ooit op was gekomen :)
Nu even kijken hoe ik het deel wat ik al had ingevuld er in plaats, maar dit gaat me, ook in de toekomst, enorm veel tijd en gescroll schelen!!

Nog één vraagje, als t niet zo is ook geen probleem, maar is het veel moeite om het zo te maken dat het in twee richtingen werkt?
Ik weet dat je uiteindelijk toch de helft in moet vullen, maar ik werk misschien niet standaard vanuit dezelfde hoek van de diagonale lijn..

En als ik tussentijds een kolom of rij wil verschuiven is dat dan een probleem (zolang ik bijbehorende rij/kolom ook verplaats)?

Laatst bewerkt:
In een Excel cel kan of inputdata of een formule.
Als je toch in 2 richtingen wilt kunnen werken moet je het oplossen met VBA
Als je rijen/kolommen ga verschuiven, dan moet je formules ook aanpassen (soms gaat dat automatisch goed, maar soms ook niet)

Ah oke. Dat wordt met deze formule en indeling nogal een rommeltje vrees ik dus dan maar niet.

En dat in een cel óf een formule óf inhoud kan wist ik.. maar als in allemaal een formule staat kost het natuurlijk weinig moeite om inhoud er gewoon overheen in te vullen!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan