• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Formule automatisch invullen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hansscheer

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
24 jun 2001
Hallo ,
Ik hou mijn kilometers maandelijks bij in excel

Bijvoorbeeld op regel 13 staat in kolom A , de weekdag , in kolom B , de datum .
In kolom C de begin km-stand , in kolom D de eind km-stand en in kolom E het verschil tussen C en D .
Dus de dagelijks gereden kilometers . De formule is dan =IF(D13="";0;D13-C13) .

Nu moet ik die formule voor de volgende dag ( regel ) aanpassen van 13 naar 14 .
Hoe doe ik dat automatisch ?

Mvg.
Hans

de cel naar beneden slepen 13 wordt vanzelf 14

kopiëren en plakken. Anders graag even een voorbeeldje.

Dat slepen werkt niet , de regel blijft 13

kopiëren en plakken doe ik al maar dan moet ik de regel aanpassen

op het zwarte vierkantje gaan staan rechtsonder van de geselecteerde cel en dan naar beneden slepen

Met slepen bedoelt @pasan het vulhandje. Zwarte blokje rechts onderaan als je een cel selecteert. Anders ga je inderdaad verslepen wat hetzelfde is als knippen en plakken. Waarom kopiëren en plakken niet werkt is mij volstrekt onduidelijk.

In de bijlage een voorbeeldje dmv een tabel. Je hoeft alleen de datum en de eindstand in te vullen. De rest gaat vanzelf.

En anders (tweede verzoek) zelf een voorbeeldje plaatsen.

Bijlagen

Je bent hier op een excelforum! Plaatje kan je het beste op een photoshopforum plaatsen. Naar mijn optie nog niet gekeken?

Klik op "ga geavanceerd" vervolgens op de paperclip en je kan jouw excelbestandje bijvoegen.

Op je foto zie ik dat je cel E13 hebt geselecteerd onderaan rechts die cel staat er een gekleurd vierkantje(is niet altijd zwart bij office 2013 is het geloof ik grijs).
als je daar gaat opstaan met je muis dan verandert dit in een + hou nu je linkermuisknop ingedrukt en sleep naar beneden. de formules worden nu naar beneden gekopieerd.

Voorbeeld

Wat ik ook doe ik zie geen vlak of vulhandje .
De bedoeling is ook dat ik voor de rest van het jaar voor iedere dag goed heb staan .

Hans

Bijlagen

Zorg er eerst eens voor dat in kolom B ook datums staan nu staat er overal tekst met vaak nog enkele spaties ervoor.
Nog een tip:
Zet alle data in slechts 1 tabblad
Dat maakt het later alleen maar eenvoudiger om mee te gaan rekenen.
Zeker als je over 2 (of meer) maanden wat wilt weten.

@popipipo, zie ook #6. Maar blijkbaar weer een geval van traditionele lijsten overzetten naar excel zonder "gebruik" te maken van excel:d

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan