• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Formule automatische datum bij vergelijking

Status
Niet open voor verdere reacties.

elHakkie

Gebruiker
Lid geworden
22 sep 2011
Beste allemaal

Ik heb een bestandje met een aantal waardes in enkele cellen
Nu kan ik van alle cellen wel de hoogste en laagste waardes automatisch laten verschijnen maar het lukt mij niet om ook de datum waarop die waardes zijn ingegeven automatisch te laten verschijnen.
Ik heb eens een formule van iemand gekregen maar die werkt alleen op één kolom en ik gebruik meerdere kolommen en rijen
De formule die ik had is: =ALS.FOUT(INDEX(D3 : D250;VERGELIJKEN(AC6;E3:E250;0));"")
In het bestandje dat ik zal bijvoegen staat die formule in cellen F22 en F23
Ik heb de formule aangepast naar =ALS.FOUT(INDEX(B8:I17;VERGELIJKEN(D22;A8:A17;0));"") maar dat werkt dus niet
Ik zou graag automatisch de bij behorende datum willen laten verschijnen in de cellen D22 en D23
Ik hoop dat mijn vraag duidelijk genoeg is.

Groet
Leon

Bekijk bijlage DATUM AUTOMATISCH.xlsx

Zo misschien?
Code:
=INDEX($A:$A;SOMPRODUCT(($C$8:$I$17=MAX($C$8:$I$17))*RIJ($8:$17)))
en
=INDEX($A:$A;SOMPRODUCT(($C$8:$I$17=MIN($C$8:$I$17))*RIJ($8:$17)))
Het is nu wachten op de vervolgvraag, wat als 2 waarden gelijk zijn....

Laatst bewerkt:
Beste Alex

Dank je wel
Inderdaad de volgende graag is wat als twee (of meer natuurlijk) waardes gelijk zijn
Is dat ook op te lossen, als ik dat nu probeer komt er te staan ZATERDAG 0 JANUARI 1900
In principe hoeft er dan maar één van de juiste data te staan.
Want dan plaats ik er de zin onder andere op datum: voor.

Probeer dan deze eens:
Code:
=INDEX($A:$A;MIN(ALS($C$8:$I$17=MAX($C$8:$I$17);RIJ($8:$17);9^9)))
en
=INDEX($A:$A;MIN(ALS($C$8:$I$17=MIN($C$8:$I$17);RIJ($8:$17);9^9)))
Let op: dit zijn matrixfuncties, d.w.z. afsluiten met Control+Shift+Enter na invoeren/wijzigen.

Alex

Goed man, dank je wel
Bij een 2e zelfde getal veranderd de datum in de nieuwe datum
Als je een 3e zelfde getal invoert houd het de 2e vast.
Helemaal prima

Dat hangt er maar van af waar je iets invoert. De uitkomst van beide formules is de kleinste datum die voldoet aan de voorwaarden...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan