• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Formule behouden bij verwijderen kolom

Status
Niet open voor verdere reacties.

mobo2018

Gebruiker
Lid geworden
17 jul 2018
Hallo,

Ik ben bezig met jaaroverzichten te maken op basis van maanden.
Hierbij heb ik een eenvoudige verwijzing gemaakt naar een cel
Op het moment dat ik de kolom verwijder waar deze data in staat, verdwijnt ook de verwijzing
Deze wil ik echter in stand houden en de vervangende data zien die in de cel komt tet staan.

In het voorbeeld heb ik de verwijzing naar kolom A gemaakt in cel F6
Als ik in het voorbeeld daaronder kolom A verwijder vervalt de verwijzing in cel F19 ook.
Graag zou ik in deze cel de nieuwe waarde willen zien.
In dit geval "Feb"

Kan iemand mij hiermee op weg helpen?

Alvast bedankt,

Mo

Bijlagen

Probeer eens:
Code:
=INDIRECT("A1")

Dit is idd wat ik zocht.

Ik krijg nu echter een vervolg probleem.
Bij het verwijderen van de kolom verschuift de formule die ik in deze cellen heb gemaakt mee.
Deze moet echter op dezelfde plaats blijven.

Hierbij heb ik ook geprobeerd met INDIRECT te werken en krijg alleen meldingen van verkeerde verwijzingen of verkeerde waardes.
Hoe kan ik de formule in zijn oorspronkelijke staat behouden als er een kolom verwijderd wordt?

Alvast bedankt.

Bijlagen

Waarom verwijder je dan de kolom, maak hem gewoon alleen maar leeg. Ik zou sowieso liever niet gaan voor INDIRECT, dat is een "volatile" functie die altijd herberekent, ook als je niets aan de broncellen gewijzigd hebt.

Ik verwijder hem omdat ik maandelijks een rapportage moet maken van de voorgaande 6 maanden.
Om de volgorde van de maanden aan te houden, komt er op het eind een nieuw maand (kolom) bij en verdwijnt aan het begin de oudste maand (kolom).
Als ik de kolom leeg maak, krijg ik een periodeoverzicht van april, nov, dec, jan, feb, mrt.

Gr.

Lijkt me iets voor een stukje VBA.
Maar.... de vraag is blijkbaar al opgelost.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan