• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Formule behouden

Status
Niet open voor verdere reacties.

mattie94

Gebruiker
Lid geworden
30 aug 2011
Hoi,

Ik heb een formulier. Om dit formulier snel in te laten heb ik er een dropdown menutje ingemaakt met Ja en Nee.
Er moeten een aantal standaard gegevens worden ingevuld. Daaronder staat nog een tabel waar verschillende(zelfde) informatie moet ingevuld moet worden.

De ene keer zijn deze gegevens hetzelfde, maar een andere keer verschillen de gegevens.

Echter als er bij het tweede gedeelte van het formulier(onderstaand gekleurd blok) iets anders wordt ingevuld, raakt de formule verloren.
Is er een manier voor dat deze formule alsnog erin blijft staan?
Bijgevoegd een voorbeeld excelsheet, waardoor hopenlijk bovenstaand formulier iets duidelijker wordt.

Bekijk bijlage Voorbeeld formules behoudem.xlsx

Alvast bedankt!
Gr matthijs!

Die formule gaat toch niet weg.

Het resultaat is gewoon "" bij 'neen'-ingave.
Als je dit weer wijzigt in 'ja' doet de formule weer gewoon zijn werk.

maar als iemand anders zijn contact gegevens invult, dan wordt de formule overschreven. En dat wil ik juist niet

Waarom niet met een worksheet_change event?

Onderstaande is een simpel opzetje, zo dat je het misschien begrijpt...
Code:
Private Sub Worksheet_Change(ByVal target As Range)
If target.Address = "$C$7" Then
If target = "ja" Then
ActiveSheet.Range("C1:K5").Copy
ActiveSheet.Range("C9").PasteSpecial xlPasteValues
Else
ActiveSheet.Range("C9:K13").ClearContents
End If
End If
End Sub

EDIT: JeanPaul was met net voor :)

Laatst bewerkt:
Nee spaarie ik was je niet voor, jou oplossing is een andere mogelijkheid, nu hangt het er gewoon van af wat er verder met deze sheet gaat gebeuren.

Is er geen andere manier? Ik vind persoonlijk rijen verbergen niet zon mooie oplossing. Omdat het een vrij groot excel bestand is waar dit uiteindelijk in moet komen wordt het toch wel vrij snel traag.
In ieder geval bedankt voor het meedenken!

en de oplossing van spaarie, bij cel c7 wanneer die ja is worden de gegevens terug gekopieerd.

Ik heb uiteindelijk voor de oplossing van spaarie gekozen, die werkt er goed.
Bedankt allemaal voor het meedenken!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan