• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Formule berekening aantal ziektedagen volgens Bradford factor

Status
Niet open voor verdere reacties.

Glenn2290

Gebruiker
Lid geworden
30 nov 2015
Hallo,

Ik zou aan de hand van een excel file het aantal dagen dat iemand ziek was, deze afwezigheid volgens de Bradford factor willen berekenen. In bijlage een file waarin als voorbeeld iemand een aantal dagen ziek heb gezet. Het aantal dagen in totaal is 4, dat weet ik, alleen als het zou willen berekenen adhv de Bradford factor zou de formule aantal periodes²*aantal dagen moeten zijn. En ik weet niet hoe je in excel het aantal periodes kan tellen?

Thx
Glenn

Bijlagen

Hoi Ad, die had ik al bekeken. Maar buiten de formule die toegepast moet worden om de factor te berekenen die ik al heb, zou ik nu gewoon adhv een formule willen dat mijn file die factor ineens weergeeft. In mijn geval is Naam 1 in totaal 4 dagen ziek geweest over 2 periodes. Dus volgens de Bradford factor zou dit 16 moeten zijn... Ik zou dus in de cel waar de vraagtekens staan "16" willen hebben...

Thx Glenn

volgende keer die formule zelf even doorgeven. of zelf een linkje plaatsen

in AM10 =SOMPRODUCT((C10:AF10="Z")*(D10:AG10<>"Z"))^2*AL10

Laatst bewerkt:
Hoi Sylvester-Ponte, De formule doet wat ik in gedachte had!! Bedankt

Grtz
Glenn

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan