• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

formule berekening als 1 van de gegevens veranderd

Status
Niet open voor verdere reacties.

keesvanoosterhout

Gebruiker
Lid geworden
4 okt 2022
hallo,
misschien een moeilijke vraag,

als ik in een excel bestand meerdere berekeningen heb in een lijst maar halverwege veranderd 1 van de gegevens van die berekening kan ik dan ervoor zorgen dat de reeds ingevulde cellen blijven zoals ze zijn en de cellen die nog niet ingevuld met de nieuw gegevens worden berekend?

ik hoop dat ik de vraag duidelijk heb gesteld.

gr. kees

Een voorbeeldbestand zegt meer dan 1000 woorden ;)

Ik denk dat je iets niet goed hebt gedaan met uploaden van je attachment.

bijlages svp plaatsen via Geavanceerd > paperclip

Hier een eenvoudig bestandje.

Bijlagen

ik hoop dat hij zo goed geupload is. dan zou ik als de gegevens in m4 m5 en m6 veranderen, dat de reeds ingevulde uitkomsten blijven behouden maar de nog niet ingevulde gegevens wel met de nieuwe waarde worden berekend.

gr Kees

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Is dit niet veel handiger? Dan heb je gelijk een overzicht van de tariefsverandering.

Bijlagen

Hoi ik zit met hetzelfde probleem, kan alleen de bestanden niet openen? Ben ook nieuw op dit forum.

@marie
Wat voor foutmelding krijg je?

Ik gebruik een waarde uit een andere cel voor een formule, in een bepaalde gedeelte van de formule wil ik dat het deze waarde niet meerekend maar als waarde 0 ziet. Is dat mogelijk ?

Mijn glazen bol is zojuist stukgevallen, kun je een voorbeelddocument plaatsen? (Via paperclipje).

CxI8rWf4d61ubPqJEIC4AAAAASUVORK5CYII=

Doordat er geexporteerd wordt, gaat er 4440 vanaf maar dan komt de uitkomst van mij andere formule in de min en dat wil ik niet. Hoe kan ik dit oplossen?

Bekijk bijlage excel formule.xlsx

Laatst bewerkt:
Plaats een voorbeelddocument via het paperclipje.

En eigenlijk hoor je een topic niet te kapen maar een nieuw topic te beginnen.

Laatst bewerkt:
Plaats een voorbeelddocument via het paperclipje.

En eigenlijk hoor je een topic niet te kapen maar een nieuw topic te beginnen.

Hoi, duidelijk ik ben nieuw hier dus nog een beetje onwennig. Ik dacht dat mijn vraag wel leek op deze topic.. heb het document toegevoegd via het paperclipje. Dankjewel voor alle hulp alvast !

Er zit een kringverwijzing in je document in cel G11: =+(D10+G11)
In een cel mag je niet verwijzen naar zichzelf.
Verder is het mij niet duidelijk om welke formule in welke cel het gaat, maar de algemene formule is zoiets als
Code:
=ALS(B1>0;A1/B1;"Deling door nul")
Hier wordt gecontroleerd of B1 groter is dan nul, zoja, dan is de uitkomst A1/B1, anders is de uitkomst "Deling door nul".

In jouw geval misschien zoiets als
Code:
=ALS(I10+J10>H10;0;H10-I10-J10)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan