• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Formule binnen een Excel Tabel

Status
Niet open voor verdere reacties.

Appievee

Gebruiker
Lid geworden
15 jul 2010
Beste forummers,

Vanuit een sharepoint lijst is een hoop informatie beschikbaar over lopende projecten
Ik wil dat visueel maken met een rapportage.

Binnen een projectfase worden meerdere stappen uitgevoerd en er wordt bewaakt wat de status van zo'n stap is (open, in bewerking, gereed, n.v.t.) en dat resulteert in de waarde resp. 1, 2, 3 of 4.

De fase wil ik 'samenvatten' door binnen een fase te controleren of
  • alles op 3 of 4 staat ==> projectfase groen
  • Of geel als er nog een 2 voorkomt in een van de stappen
  • of rood als er nog een 1 voorkomt.

Alleen krijg ik de formules binnen een tabel niet aan de praat.
Hopelijk is het voorbeeld duidelijk genoeg.

Alvast bedankt!

Bekijk bijlage Voorbeeld_formulebinnentabel.xlsx

Dan moet je er wel echte getallen van maken en niet als tekst opgemaakte getallen.

Test het maar eens.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Kijk dat is wel een fundamenteel foutje (van tekst i.p.v. getal) beetje knullig ;(

Maar bedankt voor de oplossing ik kan weer een stuk verder!

Gr. Albert

Verbindingsproblemen: door beveiligen cellen.

Beste forummers,

Het e.e.a. heb ik aan de praat gekregen, dus het werkt wel op een ding na:

Uitleg case:
Vanaf een sharepointlijst wordt via een web-query verbinding gegevens ingeladen in een excel bestand. Vandaar uit wordt een rapportage gegeneerd.
Om de formules binnen die rapportage te beschermen heb ik er celbeveiliging opgezet, maar de collega's houden wel mogelijkheid om te filteren e.d. (vaak met behulp van ingestelde macro's)
  • De gegevens vernieuwen bij openen bestand heb ik aangevinkt
  • De mogelijkheid om te filteren heb ik op de volgende manier open gezet, wat ik hier op het forum al eens gevonden heb
    Code:
    Private Sub Workbook_Open()
    Sheets("Dashboard Lopende projecten").Protect userinterfaceonly:=True, AllowFiltering:=True
    End Sub
  • Collega krijgt melding om macro's te accepteren bij bestand en bevestigt het inschakelen ervan
  • Collega sluit en heropent het bestand

Echter, zien mijn collega's niet automatisch dat de dingen bijgewerkt worden in de rapportage als zij iets veranderen in de sharepointlijst. Terwijl ik dat wel zie.
Heeft iemand een idee?

Merci,

Albert

Laatst bewerkt:
Je zegt "niet automatisch". Dus als ze handmatig refreshen lukt het wel?

Inmiddels heb ik er een 'refresh button' aan toegevoegd met hulp van
Code:
Sub Updaten()

'updaten
    ActiveWorkbook.RefreshAll
End Sub

zodat men niet op zoek hoeft naar "alles vernieuwen" in de menubalk.

Dat is voor nu even voldoende (we komen vast nog wel wat schoonheidsfoutjes tegen).

Groet,

Albert

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan