• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Formule binnen gedeeld bestand...

Status
Niet open voor verdere reacties.

robvandijk79

Gebruiker
Lid geworden
16 apr 2007
Ik heb de volgende formule in een Excel werkmap gemaakt:
=WEEKNUMMER(VANDAAG();1)+4

Zodra ik de werkmap open geeft dit als resultaat het desgewenst weeknummer. Echter, wanneer ik de werkmap deel met collega's zien zij hier de foutmelding #NAAM? staan. Wanneer ik zelf de werkmap open zie ik wel het gevraagde weeknummer.

Het delen van de werkmap terugdraaien op de PC van een collega en vervolgens dezelfde formule intypen geeft ook weer dezelfde foutmelding.

Hoe los ik dit probleem op, zodat iedereen de gewenste uitkomst goed kan aflezen?

Mvgr, Rob van Dijk

Als je de functie WEEKNUMMER opzoekt in de helpfile van Excel (het is vaak nuttig de helpfile te raadplegen), dan kun je zien dat voor het gebruik van die functie Analysis Toolpack vereist is. Dat die invoegtoepassing niet bij iedereen beschikbaar is, is waarschijnlijk de oorzaak van het probleem.

Bedankt voor jullie reacties. Mijn collega's hadden idd deze setting uitstaan. Alles werkt nu.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan