• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

formule btw

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mulcoa

Verenigingslid
Lid geworden
30 jan 2001
Ik wil een kasboek maken in excel, en dan tegelijktijd de btw uitlaten rekenen., bv mv van een keuzevak:

voorbeeld

inkomsten, uitgaven keuzevak voor de btw( bv een "2"voor 6 % ontvangen / uitgeven een "3"voor 19% ontvangen / uitgegeven.

De btw moet in aparte kolommen komen dus:
6 % uit aparte kolom
6% in aparte kolom
19 % uit aparte kolom
19 % in aparte kolom

Is dit mogelijk...?

Ik hoop dat het duidelijk is

volgens mioj wel maar dan zul je iedere cel opnieuw moeten selecteren
als de celeigenschap(rechts klikken) 19% in moet zijn zul je alle in te vullen cellen moeten selecteren ook de lege mag je dan selecteren
ik hoop je geholpen te hebben

Ik neem aan dat je 4 kolommen naast elkaar hebt met de BTW..

1e kolom: ALS(cel met keuze=1;berekening;0)
2e kolom: ALS(cel met keuze=2;berekening;0)
etc...

Overigens zijn er vast nog wel meer compacte manieren om dit op te lossen maar als het werkt...

Als je het in 1 kolom doet zou ik met codes. Bv: Kolom A: Artiken, B: Bedrag, C: BTW-code D:BTW Omschrijving E: Btw Bedrag

Kolom D kun je met verticaal zoek doen. Zet daarvoor op een ander tabblad alle btw codes met omschrijving. Als je op dat tabblad ook meteen een vermenigvuldigingsfactor zet kun je kolom E oplossen met =B2*(vert.zoeken(C2;BTW-Codes!A1:C6;3)

Succes

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan