• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Formule buiten bereik geeft #WAARDE

Status
Niet open voor verdere reacties.

shooven

Gebruiker
Lid geworden
25 okt 2010
Hoi,

Ik heb een leningscalculator ontworpen waarin allerlei variabelen ingevoerd kunnen worden.
Als de looptijd verstreken is moeten de kolommen geen waarde geven (Heb de formule doorgetrokken zodat deze voor verschillende looptijden werkt). In de kolom Extra aflossing geeft de uitkomst van de functie #WAARDE als de looptijd verstreken is. Ik kom er maar niet achter waar dit aan ligt. Hopelijk kan iemand mij helpen..
Zie bijgevoegd bestand.

bvd.

Bijlagen

shooven,

Heb je dit echt zelf ontworpen?
Ik heb namelijk precies de zelfde en deze is door Microsoft gemaakt.
Bij mij met exact de zelfde invoer als bij jouw loopt hij tot regel 77 en bij jouw tot regel 75.
Ik heb de formule van jou en die er bij mij in staat hier geplaatst, misschien zie je het verschil.

Dit staat bij jouw in E76
Code:
=ALS(EN(A76<>"";(D76+$D$10)<C76);$D$10;ALS(EN(A76<>"";(C76-D76)>0);C76-D76;ALS(A76<>"";0;"")))
Dit staat bij mij in E78
Code:
=ALS(EN(Pay_Num<>"";Sched_Pay+Scheduled_Extra_Payments<Beg_Bal);Scheduled_Extra_Payments;ALS(EN(Pay_Num<>"";Beg_Bal-Sched_Pay>0);Beg_Bal-Sched_Pay;ALS(Pay_Num<>"";0;"")))

dat komt omdat hij lege cellen met wil gaan optellen/Delen

Als je vooraan de formule het volgende zet en achteraan ) dan werkt het
=ALS(A76="","","Jouw Formule")

Als dan cell A76 leeg is laat hij E76 ook leeg

@ ExcelAmateur: Dat klopt inderdaad, heb het sjabloon van het aflossingsschema als alternatief. Echter dat werkt niet optimaal (kan bijvoorbeeld alleen hele jaren invoeren). Dus heb deze even in elkaar gezet.

@ geep1980: Werkt super! Thanks.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan