• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Formule cellen zelfde waarde weergeven

Status
Niet open voor verdere reacties.

RHSchut

Gebruiker
Lid geworden
9 mei 2014
Excel 2021;

Ik ben een.scorelijst aan het maken dat automatisch de tussenstand bij houd op totaalscore welke aflopend is in een kolom. Als er in de kolom een zelfde score word berekend word deze cel wit. Wat voor simpele formule is er om toch hetzelfde getal meerdere keren in de kolom zichtbaar te maken.

Alvast bedankt.

Wil je gerichte schoten of losse flodders? Bij een voorbeeldbestand krijg je het eerste.

Hoi,

Snao je expressie niet zo. Ben zelf geen 100% wizzkid in Excel, kan me er aardig mee redden, maar loop in dit geval vast. Lijkt me toch duidelijke en geen gekke vraag.

RH scjut

Senso bedoeld dat je beter een voorbeeldbestandje plaatst. Veel van de helper reageren niet zonder voorbeeldbestandje en dat heeft Senso al dikwijls ondervonden.

Bovendien is het onmogelijk om een correcte formule te geven als we niets eens weten in welke cellen welke zaken staan, dus inderdaad graag een eenvoudig excelbestand waar we de formule ook in kunnen zetten.

Hallo,

Bijgevoegd het excel bestand. Het gaat om 4e tab-blad 'Jun-Aug', heb daar een voorbeeld score ingevuld en in kolom AB en AE resulteert dit in witte cellen omdat de uitkomst van de berekening hetzelfde is.

Hoop dat dit zo een stuk duidelijker is.

Bijlagen

Plaats even een bestandje zonder wachtwoord dat is wat prettiger om mee te werken.
Als 2 personen gelijke score hebben hoe bepaal je dan wie boven aan staat?

Excuus, vergeten wachtwoord eraf te halen. Laatste tabblad nu zonder wachtwoord.

Als meerdere personen gelijke score hebben is het niet belangrijk wie bovenaan staat. Is gedeelde plek zeg maar.

Bijlagen

Ah kijk aan 👍, super bedankt. Als ik de formules zo bekijk die je aangepast hebt zou ik er nooit uitgekomen zijn. Mijn Excel kennis is wat dat betreft net boven basic zeg maar 😁.

Fijn dat je nu weer verder kunt suc6 verder

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan