• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Formule combineren met AFRONDEN.NAAR.*

Status
Niet open voor verdere reacties.

Senso

Inventaris
Lid geworden
13 jun 2016
Besturingssysteem
W10 Pro en W11 Pro
Office versie
Office 2007 H&S en Office 2021 Prof Plus
Code:
=SOM.ALS(($B$40:$B$86);"B";($L$40:$L$86))

Het resultaat moet afgerond worden.

Code:
=SOMPRODUCT(($B$40:$B$86="Z")*AFRONDEN.NAAR.BOVEN($L$40:$L$86;0))
Is matrix ctrl shift enter?

Krijg ik niet meer werkend, geeft #WAARDE!

Een voorbeeld zal wel niet kunnen geplaatst worden vanwege staatsgevaarlijk gegevens.

Dat klopt, het is een jaaroverzicht met allemaal financiële cijfers. 450 regels/rijen
Code:
=ABS(SOM(INTEGER(J40);INTEGER(J45);INTEGER(J52);INTEGER(J57);INTEGER(J64);INTEGER(J69);INTEGER(J76);INTEGER(J83))
Deze werkte wel. Echter is lastig.

Die somproduct heeft ook gewerkt denk ik, maar is nu hopeloos.

Code:
=SOM(ALS(B40:B86="[COLOR=#ff0000]B[/COLOR]"[COLOR=#ff0000][/COLOR];AFRONDEN.NAAR.BOVEN(L40:L86;0);0))
met CTRL+SHIFT+ENTER bevestigen.

Laatst bewerkt:
Code:
=SOM(AFRONDEN.NAAR.BOVEN(A1:A4;0))
Dat is toch heel wat anders dan SOM.ALS ?

Moet elk bedrag afzonderlijk naar boven worden afgerond, en daarna bij elkaar opgeteld (bericht#1, bericht#3 en alphamax)
Of
Het totaal van de bedragen naar boven worden afgerond (emields)
?

Laatst bewerkt:
Moet elk bedrag afzonderlijk naar boven worden afgerond, en daarna bij elkaar opgeteld (bericht#1, bericht#3 en alphamax)
Of
Het totaal van de bedragen naar boven worden afgerond (emields)

Dat weet ik nog niet. Voorlopig even wat invullen volgens het voorbeeld van emields. Ga eerst wat eten en drinken.
Bedankt.

@Alphamax
Afronden afzonderlijk of opgeteld is minder belangrijk. Krijg je toch nooit 100% in overeenstemming met de jaaropgaven van instanties die wijken toch vaak iets af. Die cijfers komen in een ander bestand.
Ik kan me zo redden en bij nadere vragen meld ik me weer. Bedankt allemaal.:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan