• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

formule "countif" doet raar !!

Status
Niet open voor verdere reacties.

rostie-rostelli

Gebruiker
Lid geworden
13 okt 2005
Hallo,

In het bijgevoegde bestandje kan je zien dat in kolom D een optelling met voorwaarden (countif) wordt gemaakt van de gegevens in kolomen I tot U, deze formule werkt perfect, maar nu moet ik er een gegeven (DRJB) aan toevoegen, maar als ik ook maar even klik in de formulebalk (ik hoef nog niets te veranderen) en ik bevestig de formule met het groene vinkje veranderd het resultaat in kolom D in ####, :confused: ik krijg dit niet meer weg!!! als ik bij wijze van test de formule overneem in een volledig nieuw werkblad is er geen enkel probleem !! :) wat kan hier de oorzaak van zijn?:rolleyes:

Weet iemand raad aub?

Alvast bedankt,
Danny

Bijlagen

Je maakt in kolom D optellingen, dan moet je de celeigenschappen niet als tekst instellen.
Wijzig de celeigenschappen in "Standaard" en je probleem zal opgelost zijn.

@ zapatr

Daar was ik ook achter maar als je weer in de cel gaat staan verandert deze weer automatisch in tekst!!
Hoe kan dat dan???

Hier een bestandje waar je de formule kan wijzigen zonder dat die terug naar tekst gaat . kijk eens in julie tempfiles als je het origin bestandje inlaad . de gevraagde wijziging heb ik niet gedaan :confused:

Bijlagen

Hallo,

Sorry voor de late reactie !!! was er even niet !!
bedankt voor jullie reactie, het is inderdaad zo dat de celeigenschappen telkens weer naar tekst komen te staan :rolleyes: maar de formule heeft altijd gewerkt zo, zelfs in tekst !!:eek: maar nu stel ik vast als je de formule wil veranderen via de formulebalk bovenaan, het probleem hem voordoet, als ik daarentegen dubbelklik in de betreffende cel (en de formule daar verschijnt) en daar de wijziging aanbreng en bevestig met het groene vinkje bovenaan alles normaal werkt !! :shocked: wat is eigenlijk het verschil tussen de beide manieren??:rolleyes: weet iemand van jullie dit ??
Enfin!! het probleem is eigenlijk opgelost hiermee, maar wel eigenaardig...;)

PS: Trucker10: wat heb je eigenlijk gedaan dat de celeigenschap niet meer vanzelfs veranderd in "tekst" ?? :rolleyes:

Nogmaals mijn dank voor jullie hulp, en een prettige vakantie..:cool:

Danny

Laatst bewerkt:
Druk Ctrl F3 en kijk daar eens naar dat benoemd bereik die naar een temp file verwijst . Haal deze weg en ................

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan