• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

formule dartpoule

Status
Niet open voor verdere reacties.

johnkusters

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
7 mrt 2005
wie kan mij helpen met een formule die onderlinge resultaten vergelijkt en dan de plaats na verhand onderlinge score de plaats bepaald als er de zelfde uitslaggen zijn. het sterretje is een lege cel.

A B C D E F G H I J
22
23 A * 0 2 2 2 =6
24 B 2 * 2 1 2 =7
25 C 1 1 * 0 2 =4
26 D 0 2 2 * 2 =6
27 E 0 2 0 2 * =4

hoe maak je de formule dat de plaatsen gemaakt worden van nr 1 met de hoogste score enz en de onderlinge resultaat

in ieder geval alvast bedankt voor de moeite

De functie RANG

Uit Excel-Help:
----------------------
RANG

Bepaalt de rang van een getal in een lijst met getallen. De rang van een getal is de grootte van het getal ten opzichte van de andere getallen in de lijst. Als u de lijst sorteert, is de rang van een getal gelijk aan de positie van het getal.

Syntaxis

RANG(getal;verw;volgorde)

getal is het getal waarvan u de rang wilt bepalen.

verw is een matrix met of een verwijzing naar een lijst met getallen. Niet-numerieke waarden in verw worden genegeerd.

volgorde is een getal dat aangeeft hoe de rang van getal moet worden bepaald.

Als volgorde gelijk is aan 0 (nul) of is weggelaten, wordt de rang berekend alsof verw in aflopende volgorde gesorteerd is.

Als volgorde een andere waarde is dan 0, wordt de rang berekend alsof verw in oplopende volgorde gesorteerd is.

Opmerking

RANG geeft aan identieke getallen dezelfde rang. De aanwezigheid van identieke getallen heeft echter wel invloed op de rang van de daaropvolgende getallen. Als bijvoorbeeld het getal 10 twee keer voorkomt in een lijst met gehele getallen en rang 5 heeft, krijgt het getal 11 rang 7 (er is geen getal met rang 6).

Voorbeelden

Als A1:A5 de getallen 7, 3,5, 3,5, 1 en 2 bevat, geldt het volgende

RANG(A2;A1:A5;1) resulteert in 3
RANG(A1;A1:A5;1) resulteert in 5

imod

hoi imod als je geintreseert ben t hoe ik het toernooi schema heb gemaakt stuur ik je graag copie via mail:thumb:

dank je

Imod,

Zou je mij kunnen uitleggen hoe je dit in elkaar gezet hebt.
Het grootste gedeelte weet ik, maar er zitten dingen in die ik niet kan vinden.
Zoals als iemand niet aan de beurt is krijg je een melding(graag weet ik hoe je dit gedaan hebt.).
Zo ook aan de linkse kant(statistieken).
Ik zou graag dit prog verder uitwerken.
Zo ook de lijsten(kan ze niet verwijderen of veranderen)

Bij voorbaat mijn dank.

Zie bijlage voor beschrijving van CIDDarts
Figuren konden er niet bij om dat anders het bestand te groot is? 1.6MB?

Pierre

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan