• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Formule, data, oplossing?

Status
Niet open voor verdere reacties.

jpgmaas

Gebruiker
Lid geworden
28 jan 2010
Ik zoek heel graag een oplossing voor mijn probleem, wij zijn een vereniging met vrijwilligers en hebben een systeem nodig, ik weet dat dit in acces en andere progamma,s mogelijk is maar wij hebben alleen Excel en word (2003), ja het is een stichting dus er is geen geld. Nu wil ik een database maken in Excel en dat we kunnen zien wie waar lid van is en lijsten voor de specifieke verenigingen en eventueel zelfs ook per kamer. Ik heb wat informatie in het voorbeeld bestand gezet. Nu doe ik alles per kopie paste, maar het zou ook via formules etc moeten kunnen, simpele formules lukt mij nog wel maar in dit geval weet ik mij geen raad.
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen, groet Jean-Paul

Bijlagen

Zie bijlage.
Let op: sommige formules zijn matrix-formules.

Bijlagen

kopieeren

Kan ik dit ook voor alle verenigingen kopiëren? Of moet ik dan de formule aanpassen?

Deze code is niet van mezelf, maar ik heb het aangepast naar jouw layout.

Niet schrikken de eerste 5 seconden. :d

Laatst bewerkt:
Maar weet niet hoe ik dit moet kopieeren

als ik de formule aanpas krijg ik legen velden in een nieuw tabblad.
Ik zal wel iets helemaal fout doen:shocked:
Zou jij me mischien hier nog even bij willen helpen of een korte uitleg geven.

Alvast super bedank ben zo wel al een heel eind op weg.

JP

Bijlagen

In het bestandje staat in de rechterbovenhoek een knop.
Klik daar eens op.
Je moet wel macro’s toestaan.

In het bestandje staat in de rechterbovenhoek een knop.
Klik daar eens op.
Je moet wel macro’s toestaan.

Ik zie die knop wel in jpgmaas hlpmij.xls‎ maar niet in ver3.xls en als ik die macro kopieer dan krijg ik alleen tabladen per persoon.
Sorry ik niet begrijp :o

JP

Wat betreft de formules in "ver3" tabblad "Bach" en "Bloem" cel A4,A5 etc: de formule is correct, maar je moet hem afsluiten met control+shift +enter, niet gewoon enter.

Mijn excuses, ik heb de vraag verkeerd geïnterpreteerd, en zag pas na mijn post dat jullie er al (bijna) uit zijn.

Succes.

super bedankt alles werkt

Wat betreft de formules in "ver3" tabblad "Bach" en "Bloem" cel A4,A5 etc: de formule is correct, maar je moet hem afsluiten met control+shift +enter, niet gewoon enter.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan