• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Formule datum vergelijken

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nivek074

Gebruiker
Lid geworden
20 mrt 2009
Goedemorgen,

Ik wil een formule maken in Excel die een bepaalde datum oplevert. Ik heb een kolom met hierin een aantal data (feestdagen), in Kolom A heb ik een datum en in Kolom B heb ik de datum uit Kolom A + 21. Nu wil ik in Kolom C een formule hebben die checkt of er een feestdag is tussen de datum in Kolom A en Kolom B, als dat het geval is wil ik dat er een dag bij opgeteld wordt (of meerdere, naar gelang het aantal feestdagen er tussen zit). Kan iemand mij helpen?

Alvast bedankt!

Groeten Kevin

Kein,

het helpt altijd als je een bestandje als bijlage meepost. Zou je dat nu ook kunnen doen?

Beste Nivek074 ;)

In C2 de volgende formule:

=ALS(EN(D2>=A2;D2<=B2);B2+1;B2)

Groetjes Danny. :thumb:

Danny, deze formule kijkt niet de volledige kolom na maar 1 veld. Zo ver was ik zelf ook. Is het mogelijk een formule te maken die een hele kolom op datum checkt?

Hi,

Check eens, maar volgens mij moet deze het doen :

Code:
B2+AANTAL.ALS($D$2:$D$20;"<"&B2)-AANTAL.ALS($D$2:$D$20;"<"&A2)

Joske

Dit werkt perfect! Het enige wat ik nu nog mis is een check of de uitgerekende datum op een feestdag valt. Maar heb het gevoel dat dit niet mogelijk is omdat je anders in een loop komt?

Dit werkt perfect! Het enige wat ik nu nog mis is een check of de uitgerekende datum op een feestdag valt. Maar heb het gevoel dat dit niet mogelijk is omdat je anders in een loop komt?

Niveke,

Is dit wat je bedoeld?
Op tabblad3 staat een lijst met datums die gemaakt worden op bais van je eerste datum in de lijst.
Via vertikaal zoeken wordt gekeken of je berekende datum een feestdag is.

groeten, Romé

Bijlagen

Niveke,

Is dit wat je bedoeld?
Op tabblad3 staat een lijst met datums die gemaakt worden op bais van je eerste datum in de lijst.
Via vertikaal zoeken wordt gekeken of je berekende datum een feestdag is.

groeten, Romé

Bedankt voor alle hulp tot nu toe. Op de uitgerekende datum moet er iets gedaan worden maar als dit op een feestdag valt dan moet het verschuiven naar de eerstvolgende gewone dag. Uit eindelijk mag de uitgerekende datum dus nooit een feestdag zijn. Ik hoop dat het zo een beetje duidelijk is?

Nog een beetje langere formule :

Code:
=B2+AANTAL.ALS($D$2:$D$20;"<"&B2)-AANTAL.ALS($D$2:$D$20;"<"&A2)+AANTAL.ALS($D$2:$D$20;B2+AANTAL.ALS($D$2:$D$20;"<"&B2)-AANTAL.ALS($D$2:$D$20;"<"&A2))

Joske

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan