• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Formule datum verschuiving op weeknummer

Status
Niet open voor verdere reacties.

patrixweb

Gebruiker
Lid geworden
21 sep 2010
Goedemiddag experts,

Wie o wie kan mij helpen met een formule.

In Excel heb ik een jaarkalender met diensten gemaakt, maar graag zou ik op een ander tabblad een verkort overzicht weer willen geven op basis van het ingeven van een weeknummer. Wie zou mij kunnen helpen met deze formule?

Ik heb en fictief voorbeeldbestand bijgevoegd maar dit geeft wel weer wat de bedoeling is.

Bijlagen

Beetje warrig voorbeeld:
Piet heeft geen dienst op 4, 5 en 17 januari maar verleent wel noodhulp?
Klaas heeft geen dienst op 8 januari maar verleent wel noodhulp?
Op P_overzicht staan twee weeknummers?
Op P_overzicht staat maar één regio?
De datums op P_overzicht moeten neem ik aan meelopen met het gekozen weeknummer?
Waarom zet je op werkblad Planning geen NH of x op dezelfde rij als de naam?
Waarom überhaupt een P_overzicht als ik in één oogopslag een hele week al zie staan op werkblad Planning?

Indien je O365 bezit.

Code:
=LET(x;HOR.STAPELEN(NAAR.KOLOM(INDEX(Planning!C3:C8;REEKS(RIJEN(Planning!C3:C8)*2;;;1/2));1);FILTER(Planning!C3:Z8;Planning!C1:Z1=T2));UNIEK(INDEX(INDEX(x;;1);AGGREGAAT(15;6;RIJ(R1:R6)/(x="NH");REEKS(SOMPRODUCT((x="NH")*1))))))

Hi HSV,

Dank je wel voor je reactie. Ik maak helaas geen gebruik van O365.

Ik zal nog wel even verder zoeken.

Voor C4 van blad P-Overzicht en waarschijnlijk bevestigen met Ctrl+Shift+Enter en dan pas doorvoeren naar onderen.
PHP:
=ALS(C3=INDEX(Planning!C$3:C$7;SOMPRODUCT((KLEINSTE(ALS((Planning!D$1:Z$1=T$2)*(Planning!$D$4:$Z$8="NH");RIJ($1:$5);"");RIJ(A1)))));"";INDEX(Planning!C$3:C$7;SOMPRODUCT((KLEINSTE(ALS((Planning!D$1:Z$1=T$2)*(Planning!$D$4:$Z$8="NH");RIJ($1:$5);"");RIJ(A1))))))

Iets aangepast.
Helaas te laat om een aanpassing te doen in mijn vorig schrijven.
PHP:
=ALS(AANTAL.ALS(C$3:C3;INDEX(Planning!C$3:C$7;SOMPRODUCT((KLEINSTE(ALS((Planning!D$1:Z$1=T$2)*(Planning!$D$4:$Z$8="NH");RIJ($1:$5);"");RIJ(A1))))))=0;INDEX(Planning!C$3:C$7;SOMPRODUCT((KLEINSTE(ALS((Planning!D$1:Z$1=T$2)*(Planning!$D$4:$Z$8="NH");RIJ($1:$5);"");RIJ(A1)))));"")

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan