• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Formule datumwaarde laten stoppen

Status
Niet open voor verdere reacties.

thedailyleaf

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
16 feb 2012
Bekijk bijlage Vandaag waarde.xlsxBeste,

IK probeer het aantal dagen per maand te registreren dat een bepaalde palletplaats bezet is door een bepaalde pallet.
Ik geef in wanneer een bepaalde pallet plaats bezet is azls volgt:

In stock (cel C3) 01/01/2012, ik laat berekenen hoeveel dagen tot op vandaag deze pallet plaats bezet is geweest adhv:
=DATUMWAARDE(C3)-VANDAAG() dit geeft als resultaat 46

Maar wanneer er nu tijdelijk bv van 14/02/2012 tot 15/02/2012 geen pallet heeft gestaan, hoe laat ik dit dan stoppen met tellen?

Hopelijk ben ik duidelijk genoeg, is mijn eerste post op dit forum :-)

Groeten

Laatst bewerkt:
Was al met je vraag bezig zonder voorbeeld dus vond het knap dat je formule 46 opleverde ipv - 46.
Ik weet niet waar je in wilt vullen wanneer de plaats leeg is maar ik heb het even met vaste datums gedaan.

Code:
=VANDAAG()-DATUMWAARDE(C3)-DATUMWAARDE("15-2-2012")+DATUMWAARDE("14-2-2012")

Niels

Dan moet je de data ergens invullen wanneer die plaatsen vrij zijn geweest en dan met AANTAL formule deze data tellen en de uitkomst van onderstaande formule minus het aantal onbezette dagen.

Code:
=VANDAAG()-C3
Cel opmaak C3 > tekst

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan