• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Formule doorkopieren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Stuart25

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
3 feb 2020
Hallo,

Ik probeer de formule in het bijgevoegde bestand door te kopiëren, echter lukt het niet zoals ik wil.
Graag wil ik dat de volgende regel C wordt ipv B, etc. etc.

Dus de volgende regel zou moeten worden: =SOM(januari!C2;januari!C7;januari!C12;januari!C17;januari!C22)/AANTAL(januari!C2;januari!C7;januari!B12;januari!C17;januari!C22)

Hoe kan ik dit doen zonder alles zelf handmatig te veranderen.

Groet en alvast bedankt,

Stuart

Bijlagen

Hoi Stuart,

Ik doe dit met zoek en vervang. In de opties kies ik dan bij "Zoeken in:" voor "Formules".
In jouw geval zou ik voor "Zoeken naar:" januari!C invoeren en "Vervangen door:" januari!B.

Groet,

Björn

Ik Stuart,

Ik heb voor kolom I de volgende formule bedacht. Met wat knutselwerk kun je dit ook verwerken in de overige formules.
Code:
=INDEX(januari!B:AF;122;DAG(A3))

Groet,

Björn

Ingevulde formules

Ik vond het een eenvoudige en prima oplossing van Björn en ik was benieuwd of dat inderdaad was om te bouwen naar de andere kolommen.
Dat gaat dus prima en ik wil het resultaat dan ook graag delen.
Het enige dat ik tegenkwam bij opslaan (ik werk met Excel 2007) was een waarschuwing voor de hoeveelheid voorwaardelijke opmaak en sommige overlappingen daarin.
Wellicht is dat in een nieuwere versie van Excel geen probleem maar ik raad aan om gewoon de formules van de eerste regel over te nemen en dan zelf naar beneden door te trekken.
Groet, Willempie

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan