• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

formule doortrekken

Status
Niet open voor verdere reacties.

appie36

Gebruiker
Lid geworden
19 mei 2009
Hallo,

In het bestand een eenvoudige weergave van een tabel die ik aan het maken ben, maar kom er niet uit hoe de formule door te trekken dat het klopt. Links van de zwarte cellen vul ik handmatig in, de groene vakken zijn het zelfde maar dan net anders om. Als 5 op de kruising met 4 nee is dan is 4 met 5 ook nee. Mijn tabel is 100 vakjes naar rechts en naar onderen, ik dacht ik trek de formule wel door maar ik krijg het niet voor elkaar. Iemand een idee hoe je dit zou moeten doen?

Mvg,

Ab

Bijlagen

Of:
Code:
=INDIRECT(ADRES(KOLOM();RIJ()))
Of:
Code:
=INDEX($A$1:B$101;KOLOM();RIJ())

Laatst bewerkt:
Bedankt voor het meedenken,

De formule van V en A doet het prima, ben alleen nog aan het ontginnen wat er nu precies gebeurt.

Bedankt,

Ik ben er uit hoe het werkt, ik kende de termen KOLOM en RIJ niet nog nooit wat mee gedaan. Deze zorgen dus voor een kolom en rij getal en die draai je dus om.
Geweldig forum hier !!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan