• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Formule doorvoeren met input van extern bestand

Status
Niet open voor verdere reacties.

Guikie

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
5 sep 2007
Hallo allemaal,

Voor mijn afdeling heb ik voor iedereen een bestand gemaakt.
Nu wil ik een bestand voor mijzelf maken die automatisch gevuld wordt als hun hun bestand invullen.

De volgende formule is goed,
='C:\Documents and Settings\rguikema\Bureaublad\Werkvoorraden test\[Leeg 3.xls]Verwerking en AHT'!$C$3
Op "Leeg 3" komt de naam van de medewerker te staan.
Alleen is dit voor 1 dag en 1 aktiviteit en voor 1 medewerker.
Nu heb ik 20 medewerkers en 8 aktiviteiten en 365 dagen.
Als ik de formule wil door trekken dan geeft hij dezelfde formule weer.
Zowel naar beneden voor de dagen als opzij voor een andere taak cq medwerker.

kan iemand hier een oplossing voor verzinnen?

Hoi Guikie,

Allereerst welkom op dit forum.

Een oplossing van jouw probleem is de functie INDIRECT, maar die genereert foutmeldingen als het bronbestand waarnaar je verwijst niet geopend is.
Ik vrees dat je niet verder komt dan handmatig de formule door te trekken, en dan een bereik selecteren om vervolgens daarvan 'LEEG 3.xls' te vervangen door 'LEEG 4.xls' etc.

Richard

Hoi Guikie,

Allereerst welkom op dit forum.

Een oplossing van jouw probleem is de functie INDIRECT, maar die genereert foutmeldingen als het bronbestand waarnaar je verwijst niet geopend is.
Ik vrees dat je niet verder komt dan handmatig de formule door te trekken, en dan een bereik selecteren om vervolgens daarvan 'LEEG 3.xls' te vervangen door 'LEEG 4.xls' etc.

Richard

Hallo Richard,

Bedankt voor het verwelkomen.

Het handmatig doortrekken is dus niet mogelijk omdat hij dan de formule 1 op 1 overneemt.
Ik heb ook al gekeken of het met vert.zoeken mogelijk is maar dat werkt ook niet.
De datum en cellen neem ik 1 op 1 over.
dus
Leeg 3.xls cel a1 heeft waarde 1-1-2007
Cel b1 heeft waarde 10

In mijn bestand heeft b1 de bovengenoemde formule
In b2 moet dus de waarde uit b2 van bestand leeg 3.xls komen.
Met doortrekken van de formule krijg ik dus dezelfde formule van b1 in b2.

='C:\Documents and Settings\rguikema\Bureaublad\Werkvoorraden test\[Leeg 3.xls]Verwerking en AHT'!$C$3
Dit lijkt erop dat de andere mensen in jouw account kunnen plaatsen en dat lijkt me niet. Omgekeerd is het de vraag of jij op hun bureaublad kunnen komen. Is het niet handiger dat iedereen wegschrijft naar een toegankelijke map?

Kijk eens naar de mogelijkheden van invoegen naam.

Dit lijkt erop dat de andere mensen in jouw account kunnen plaatsen en dat lijkt me niet. Omgekeerd is het de vraag of jij op hun bureaublad kunnen komen. Is het niet handiger dat iedereen wegschrijft naar een toegankelijke map?

Kijk eens naar de mogelijkheden van invoegen naam.

Dat klopt dat het nu op mijn bureaublad staat.
Na completering en testen zal het in de map op de server komen te staan.
Maar voor dat dat gebeurt wil ik eerst alles klaar hebben.
Vandaar ook de naam werkvoorraden test. :cool:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan