• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

formule doorvoeren - zonder slepen

Status
Niet open voor verdere reacties.

poll1234

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
1 aug 2007
Hallo,

Is het mogelijk een formule in een gehele kolom door te voeren ZONDER te slepen?
Bij voorkeur wordt de formule in de betreffende kolom pas geactiveerd als de cellen (waar naar verwezen wordt) in de formule een waarde hebben, zodat er geen #N/B velden ontstaan.

Laatst bewerkt:
Waarom wil je niet slepen?

En als je geen NB fouten wil hebben, zal je met ALS functies moeten werken om één en ander te controleren. Maar als je dat in een hele kolom gaat zetten, zal je bestand snel vrij groot worden...

Wigi

hoe kan je nu waarden en een formule in eenzelfde cel plaatsen?

steven

Het lijkt me in het algemeen handiger/sneller om direct een gehele kolom van een functie te voorzien, zeker als een tabel een zeer groot aantal rijen krijgt.
Maar aangezien excel problemen heeft op het netwerk op mijn werk, waardoor slepen vaak niet te stoppen is en dus eindeloos doorgaat lijkt het me zeer praktisch.

Het lijkt me in het algemeen handiger/sneller om direct een gehele kolom van een functie te voorzien, zeker als een tabel een zeer groot aantal rijen krijgt.
Maar aangezien excel problemen heeft op het netwerk op mijn werk, waardoor slepen vaak niet te stoppen is en dus eindeloos doorgaat lijkt het me zeer praktisch.

En kan je niet de formule kopiëren (wat eigenlijk neerkomt op slepen, maar misschien dat dat wel kan)?

Jawel, kopieren (en slepen) lukt wel, maar een automatische doorvoering over de gehele kolom 'met een druk op de knop' zou ideaal zijn. Maar zo te lezen zal ik het toch met slepen moeten blijven doen. In ieder geval bedankt voor de reacties!

VBA is ook een mogelijkheid hoor... Bijv.

Code:
Sub CellenKopieren()
    Range("A1").Copy Destination:=Columns(1)
End Sub

Dit kan je bijv. aan een knop hangen.

Is de kolom links ernaast wel gevuld?
Dan kun je de cursor rechtsonder op het blokje van de cel plaatsen met de formule.
Je cursor wordt dan een dun kruisje.
Dubbelklik en de formule wordt doorgevoerd zover als de kolom links ernaast gevuld is.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan