• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

formule drop down aanpassen

Status
Niet open voor verdere reacties.

JoepW

Gebruiker
Lid geworden
6 jan 2020
Beste Allemaal,

op dit forum een bestand gevonden welke grotendeels voldoet aan hetgeen ik zoek.

in de huidige formule krijg je de verkorte lijst als men bijvoorbeeld "Br" typt waarna men "breda"kan selecteren, in dit bestand alleen mogelijk op beginletter.

kan iemand me de formule aanpassen naar hetvolgende als ik bijvoorbeeld "da" of "ed" typ dat ik dan eveneens een verkorte lijst en " breda " kan selecteren

kortom de invoer kan een willekeurige cijfer en of lettercombinatie zijn waarop een verkorte lijst volgt, en niet alleen beginletter filtert maar zoekt in het geheel van het woord/cijfer van de database ( lijst van plaatsen in dit geval )

bij voorbaat dank voor jullie genomen moeite !

Bijlagen

Waarom zou je dat willen faciliteren dan? Als je weet dat je Alkmaar bedoelt, dan ga je toch niet "Maar" intikken of "LKM".

beste SjonR,

dit wil ik omdat ik een lijst heb met ongeveer 5000 equipement delen welke dezelfde hoofdnaam hebben. bv aggregaat 10Kva , aggregaat 50Kva,etc. of ik kan kiezen uit 50Kva en alles met 50Kva komt dan in een verkorte lijst.
dank je wel voor de genomen moeite !

Zoiets misschien?
Ga naar het tabblad resultaat en typ bv 50 in, kies uit de lijst met de overgebleven resultaten, de gekozen waarde wordt in de actieve cel gezet.

Bijlagen

dank jullie wel voor de moeite ! ik ga ermee aan de slag. ben niet thuis in VBA maar met jullie voorbeelden zal ik het zeker voor elkaar krijgen.

nogmaals dank !

citaat van @snb: VBA is een taal die je moet leren met een grammatica- en een woordenboek.

Ik heb nog wat aangepast in de code, zoek de verschillen.

Bijlagen

Top dank je wel ! AD1957. en ik zal het citaat van SNB ter harte nemen :)

dan ga ik nu druk de verschillen zoeken

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan