• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Formule EN /OF bevat aanpassen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tweety1

Gebruiker
Lid geworden
6 mrt 2013
Ik probeer onderstaande formule aan te passen alleen kom ik er niet uit.
Bevat kolom B23 Totaal ok dan moet de uitkomst yes zijn

Code:
=ALS(EN(Blad2!$A$1="WBW";OF(N23="WBW");EN(VERT.ZOEKEN(B23;Totaal!A:B;2;0)>0));"yes";"no")

mvg
Kasper

Zonder voorbeeld:
Code:
=ALS(EN(OF(Blad2!$A$1="WBW";N23="WBW");VERT.ZOEKEN(B23;Totaal!A:B;2;0)>0);"yes";"no")
Werkt het niet, dan ff een voorbeeldje posten.

Wat gaat er zoal fout dan? Ik zie de formule van Ad Becude niet terug in het voorbeeld. Je kan formules ook door excel laten evalueren. Dit staat onder formules en evalueren. Je kan dan stap voor stap bekijken waar het fout gaat.

Klopt als ik die gebruik krijg is de uitkomst #N/B. Wat graag wil als kolom B "Totaal OK" bevat dan "yes" weergeven.

De uitkomst is correct. "Totaal OK" is namelijk niet te vinden in het lijstje waarin je zoekt.

dat klopt. Wat ik graag zou willen is als de cel "totaal ok" bevat dat die yes laat zien en niet vertikaal gaat zoeken.

=als(cel = "Totaal OK";"Yes";"iets anders").

Waarin cel de cel is waarop je wil controleren en "Iets anders" de formule kan zijn.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan