• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Formule ?? en verwijderen van balken ??

Status
Niet open voor verdere reacties.

A Clarke

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
15 jan 2010
Ik weet niet of het teveel gevraagd is maar heb 2 vragen :P

ten eerste zou ik graag willen weten hoe je de horizontale balk met de letters en de verticale balk met de nummers weg kan laten, of dat ze niet zichtbaar zijn.

Daarnaast heb ik in een cel een lijst gezet waar de keuze is tussen 19% percentage of 6%
graag zou ik willen als ik de 6% sellecteer dat het bedrag dat er dan in de cel ernaast verschijnt, ook elders verschijnt. Mocht ik meerdere keren 6% selecteren moet er als het ware de som ervan in 1 cel verschijnen. Aangezien er in de zelfde kolom ook percentages van 19% zijn kan ik geen gebruik maken van de optie sum. ( denk ik tenminste :o)
Weet iemand hoe ik dit idee zal kunnen verwezenlijken.

mijn dank is groot :D:D:D:D

Beste A Clarke ;)

Rijen en kolommen verbergen doe je via Extra dan opties en bij rij en kolomkoppen uit vinken.

Voor de 2de vraag, heb je een bestandje, plaats het dan hier.

Groetjes Danny. :thumb:

Beste A Clarke , welkom op het forum ,
Een bestandje van jouw zou beter zijn dan staat het misschien direct op zijn plaats ;)
bekijk wat ik uit je vraag kan afleiden , de tweede kolom " BTW " is voorzien van dropdown cellen voor de btw keuze 6 of 19 , het percent teken heb ik via de celeigenschappen gedaan en in de kolom ( C ) heb ik een formule die het rekenwerk doet , dieper op het blad kom je dan een SOM.ALS tegen , bekijk het en stel maar vragen > Danny ;) en andere helpers :thumb: zullen je graag verder helpen .

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Beste Trucker10 ;)

Dit is wat hij nodig heeft denk ik tesamen met mijn antwoord. :p:D
De aanhalingstekens mogen weg in de volgende formule:

=SOM.ALS(B2:B7;"6";C2:C7)

Wordt dan :

=SOM.ALS(B2:B7;6;C2:C7)

TOP :thumb:

sorry voor mijn late reactie, zal trouwens voortaan meteen het excel bestandje bijvoegen maar wil jullie in ieder geval hartelijk bedanken
dit was het geen wat ik zocht. :D

thnx :thumb:

Beste A Clarke ;)

Kan je dan de vraag op opgelost zetten, onderaan rechts.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan