• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

formule excel 2003

Status
Niet open voor verdere reacties.

dieter2500

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
26 mrt 2005
Hallo,

Ik ben bezig met de data van mijn oud boekhouddossier te importeren van mijn oude boekhouding naar mijn nieuwe.

Ik heb zeer weinig ervaring met excell en zou graag van het begin satsoenlijk starten. Kan er iemand mij op gang zetten met onderstaande aub?

1. In mijn textfile bepaalde wederkerende lijnen selecteren om die in een nieuwe xls file te plakken?
2. Hoe kan ik in bv binnen elke 5de lijn dezelfde functies loslaten?

Als al je data in de A-kolom staat kun je in de B-kolom op de 5e regel je formule neerzetten.
Selecteer nu de cellen B1 t/m B5, laat de muisknop nu los. Je ziet dat recht onderaan in het geselecteede blok nu een klein zwart vierkantje staat. Ga hier met je muis opstaan, druk je rechtermuis knop in en verleng nu het blok naar beneden langs alle rijen.
De formule zal nu mee kopiëren en op elke 5e rij komen te staan.

Nu zou je kolom B kunnen sorteren A-Z zodat alle gevulde rijen bovenaan staan.
N.b. bedenk wel het zijn nogsteeds formules geen tekst.
Mocht je de formule om willen zetten naar tekst kun je alle regels selecteren, kopiëren en dan onder plakken speciaal 'Waarden' kiezen.

Laatst bewerkt:
dieter2500,

N.a.v. je prive vraag je, hier een voorbeeld hoe je je gevens in drie kolommen kunt spitsen.

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan