• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Formule Excel 2007 omzetten tot een bruikbare formule in Excel 2003 (AANTALLEN.ALS)

Status
Niet open voor verdere reacties.

wolf2011

Gebruiker
Lid geworden
5 apr 2011
Hallo,
Kan iemand mij helpen?
Ik heb n.l. in Excel 2007 de volgende formule aangemaakt ( =AANTALLEN.ALS($M8:$M13;">0";$G8:$G13;1) ), helaas moet ik mijn Excel bestand omzetten naar een PC die alleen Excel 2003 heeft en is deze formule helaas niet geldig.

Het is dus de bedoeling dat als er in "kolom M" een getal >0 voorkomt en in "kolom G" het getal 1 staat deze moet worden opgeteld in cel C42
Ik zal een voorbeeldBekijk bijlage Voorbeeld t.b.v. formule.xls bestand bijvoegen zodat het mijn vraag misschien iets duidelijker maakt.

Alvast bedankt voor het meedenken!!

Bedankt voor je reactie, die heb ik ook al geprobeerd maar ik krijg het niet voor elkaar met die formule dat deze aan twee eisen moet voldoen in twee verschillende kolommen.
Heb jij daar toevallig voor een oplossing?

Gebruik deze formule idp:

Code:
=SOMPRODUCT(($G$8:$G$13>0)*($M$8:$M$13=1))

Cobbe

Code:
=SOMPRODUCT((M8:M13>0)*(G8:G13=1))

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Dan ben jij (no305) beter in googlen dan ik ben (helaas), want ik was n.l al 1 dag aan het zoeken naar de oplossing....
Allemaal bedankt voor het mee zoeken!

Toch nog een vraag....
In "kolom M" komen ook nog andere waarden voor als b.v. "u" en "i" en deze mogen niet worden mee berekend en dat gebeurt nu wel bij deze formule.
Heeft iemand hier nog een oplossing voor??

Toch nog een vraag....
In "kolom M" komen ook nog andere waarden voor als b.v. "u" en "i" en deze mogen niet worden mee berekend en dat gebeurt nu wel bij deze formule.
Heeft iemand hier nog een oplossing voor??

Je zou ze uit kunnen sluiten.
Code:
=SOMPRODUCT((M8:M13<>"u")*(M8:M13<>"i")*(G8:G13=1))

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Of zoiets:
Code:
=SUMPRODUCT((M8:M13>0)*(G8:G13=1)*(ISNUMBER(M8:M13)))

Hallo Roncancio, Deze formule werkt perfect!! Nogmaals super bedankt voor jullie hulp!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan