• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Formule fout??

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jack Nouws

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
16 apr 2008
Hallo

In mijn werkblad heb ik een knop wijzigen staan die een invul formulier opent. Wanneer ik een klant selecteer worden de gegevens netjes geladen, maar wanneer ik de gegevens aanpas en opsla worden deze niet in het werkblad aangepast.
Kan iemand mij vertellen waaraan dit ligt?

Met vr gr
Jack

Bijlagen

Welke gegevens worden er dan niet aangepast? Bij mijn testje werden alle gegevens die ik invulde, effectief weggeschreven.

Welke gegevens worden er dan niet aangepast? Bij mijn testje werden alle gegevens die ik invulde, effectief weggeschreven.

Hallo,
ik kan alleen de "bedrijfsnaam" en "naam" veranderen.
het "adres", "Nr", "PC", ...etc wordt niet veranderd.
Hoe kan dat toch??:confused:

Met vr gr
Jack

Jack

Deftig code debuggen veronderstelt dat je breakpoints zet op "strategische" plaatsen in de code, en tevens en vooral met F8 stap voor stap door de code stapt. Als je dat zou doen zie je welke code je nog allemaal uitvoert zonder het te weten...

Wigi

Jack

Deftig code debuggen veronderstelt dat je breakpoints zet op "strategische" plaatsen in de code, en tevens en vooral met F8 stap voor stap door de code stapt. Als je dat zou doen zie je welke code je nog allemaal uitvoert zonder het te weten...

Wigi

Als ik met F8 door mijn code probeer te lopen kom ik tot het punt waar het Userform zich opent, verder niet. maar hoe kom ik verder dan?

Jack

Jack Nouws,

Klik in de macro aan de linkerkant, je zult zien dat er een stip komt en de lijn is geselecteerd.
Start nu het formulier op en vul wat in, klik op de knop voor wegschrijven en als je in de macro daar links een stip heb staan.
De macro zal daar stoppen en kun je met F8 verder en zie je wat er gebeurd.
Ik hoop dat het een beetje duidelijk is.

Suc6

Jack Nouws,

Ik ben een aardig tijdje bezich geweest om de storing te vinden.
Volgens mij werkt het nu goed.

Bijlagen

Jack Nouws,

Ik ben een aardig tijdje bezich geweest om de storing te vinden.
Volgens mij werkt het nu goed.

Ok bedankt harstikke tof dat je me geholpen hebt :thumb:
Maar nu wilde ik vragen of dit op een simpelere manier toe te passen was, of was dit de juiste manier om dit doel te bereiken?

met vr gr
Jack

Jack Nouws,

Ok bedankt harstikke tof dat je me geholpen hebt
Maar nu wilde ik vragen of dit op een simpelere manier toe te passen was, of was dit de juiste manier om dit doel te bereiken?
Zoals je misschien wel gezien heb is er een stukje code bijgezet.
Misschien dat het simpeler kan maar ik heb er ook niet zoveel verstand van.
Ik heb dit uit een andere macro gehaald en aangepast.
Nu heb ik een afbeelding toe gevoegd zo dat je kunt zien waar een Breakpoint te plaatsen.
Ik ben blij dat het nu werkt, al was wel even puzzelen.

Bijlagen

• BreackPoint.jpg
    BreackPoint.jpg
    44,7 KB · Weergaven: 56
Jack Nouws,

Zoals je misschien wel gezien heb is er een stukje code bijgezet.
Misschien dat het simpeler kan maar ik heb er ook niet zoveel verstand van.
Ik heb dit uit een andere macro gehaald en aangepast.
Nu heb ik een afbeelding toe gevoegd zo dat je kunt zien waar een Breakpoint te plaatsen.
Ik ben blij dat het nu werkt, al was wel even puzzelen.

Dat stukje met die Breakpoint had ik inderdaad zelf ook al door gelopen maar het bracht me jammer genoeg niets :( (waarschijnlijk omdat ik er niet genoeg verstand van heb)
Het leukste voor mij hieraan is dat ik zelf iets maak en dat een ander het naloopt om eventuele verbeteringen toe te passen. Daarna zou ik liefst een discussie en uitleg willen hebben waarom het bijv. zo beter zou zijn dan andersom. Ik denk dat ik dan het meest van VBA zou leren. Maar ok het is opgelost, mijn dank hiervoor.

Met vr gr
Jack

Jack Nouws,

Ik heb zelf er een boek over gekocht,. (beginner)
Eigen lij zou ik op cursus hier voor moeten, leer je veel meer.
Aangezien dat de kosten hiervoor nog al hoog zijn, kan ik dit niet betalen van mijn AOW en Pensioen.
Vandaar ik uit andere macro's dingen haal en verander (gaat ook vaak mis).
Ben er soms uren mee bezig, zo ontdekte ik ook waar het bij jou fout ging.
Ik kon namelijk maar 1x een naam zoeken en veranderen en moest het dan weer opnieuw opstarten.

Misschien dat je baas de kosten wil vergoeden voor een cursus voor je?

Jack Nouws,

Ik heb zelf er een boek over gekocht,. (beginner)
Eigen lij zou ik op cursus hier voor moeten, leer je veel meer.
Aangezien dat de kosten hiervoor nog al hoog zijn, kan ik dit niet betalen van mijn AOW en Pensioen.
Vandaar ik uit andere macro's dingen haal en verander (gaat ook vaak mis).
Ben er soms uren mee bezig, zo ontdekte ik ook waar het bij jou fout ging.
Ik kon namelijk maar 1x een naam zoeken en veranderen en moest het dan weer opnieuw opstarten.

Misschien dat je baas de kosten wil vergoeden voor een cursus voor je?

Nou dit is voor mij ook maar hobby, maar ik ben er wel erg in geïnteresseerd. Een leuke bezigheid.:) Maar in ieder geval bedankt voor je toelichting c.q. reactie. Ik kan in ieder geval weer verder want mijn doel is nog lang niet bereikt. Je hoort nog van me.

Groetjes Jack

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan