• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

formule gebruik

Status
Niet open voor verdere reacties.

TheWendigo

Gebruiker
Lid geworden
3 nov 2005
Berichten
117
Hallo,
heeft iemand een idee hoe dat komt als ik deze formule gebruik ik geen decimalen kan gebruiken.
=ALS(Q4="";0;ALS(ISGETAL(Q4);Q4;INDEX(Blad1!$A$1:$AP$2;2;VERGELIJKEN(Q4;Blad1!$A$1:$AP$1;0))))

Zolang ik geen decimalen gebruik werkt het , gebruik ik deze krijg # N/B

Alvast bedankt.
 
Kun je een deel van het gebruikte bestand uploaden? Aan de formule zie ik zo 1-2-3 niets verkeerd.
Richard
 
Hoi TheWendigo,

Met je formule is niets mis, maar wel met de getallen waarmee je rekent.
Ik werk met Office 2003, en krijg automatisch groene driehoekjes in de cel staan als de opmaak afwijkt van de inhoud.
Veel van jouw getallen ziet excel niet als getal. Je hebt dat probleem in je formule al ondervangen door ISGETAL() te gebruiken, maar ook op blad1 staan getallen die excel ziet als tekst. Ik heb er 0 bij opgeteld, en alle getallen met 1 vermenigvuldigd, maar niets helpt. Pas toen ik voor alle getallen op Blad1 en Blad2 het =-teken zetten verdwenen de foutmeldingen. Vreemd.
Ik denk dat alles goed werkt als je in Excel een leeg document begint en alles opnieuw opbouwt.
Waar komt jouw model vandaan? Is het misschien geconverteerd van een ander spreadsheetprogramma of zo? Ik kan geen andere reden bedenken.

Richard
 
Hoi TheWendigo,

Met je formule is niets mis, maar wel met de getallen waarmee je rekent.
Ik werk met Office 2003, en krijg automatisch groene driehoekjes in de cel staan als de opmaak afwijkt van de inhoud.
Veel van jouw getallen ziet excel niet als getal. Je hebt dat probleem in je formule al ondervangen door ISGETAL() te gebruiken, maar ook op blad1 staan getallen die excel ziet als tekst. Ik heb er 0 bij opgeteld, en alle getallen met 1 vermenigvuldigd, maar niets helpt. Pas toen ik voor alle getallen op Blad1 en Blad2 het =-teken zetten verdwenen de foutmeldingen. Vreemd.
Ik denk dat alles goed werkt als je in Excel een leeg document begint en alles opnieuw opbouwt.
Waar komt jouw model vandaan? Is het misschien geconverteerd van een ander spreadsheetprogramma of zo? Ik kan geen andere reden bedenken.

Richard

elk jaar maak ik deze opnieuw(omdat er nieuwe mensen bijkomen en weggaan). En het is reeds een nieuwe van o opgebouwd. Maar zou het liggen omdat ik office 2007 gebruik? Want op de vorige versie werk hij perfect.En ja ik heb bepaalde delen over genomen omdat die goed werkten op vorige versies, maar nooit rechtstreeks over genomen.Ik ga nog eens proberen met alles opnieuw te maken.Mar nu misschien met verticaal zoeken ipv wat ik nu doe.
 
vertikaal zoeken lost jouw probleem niet op. Je zoekt getallen in een lijst met getallen die excel soms als tekst ziet. Het probleem ligt 'm niet in de formules, maar in de broncellen waarvan de opmaak afwijkt.
 
vertikaal zoeken lost jouw probleem niet op. Je zoekt getallen in een lijst met getallen die excel soms als tekst ziet. Het probleem ligt 'm niet in de formules, maar in de broncellen waarvan de opmaak afwijkt.

Hoi,
het rare is als ik een 2003 versie open met 2007 is er geen probleem.Maar zodra ik het opsla voor versie 2007 beginnen de problemen.
Maar alvast nog eens bedankt om ff mee te denken . Ik ga het opnieuw maken met 2003 om geen problemen meer te hebben.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan