• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Formule geschikt maken voor voorwaardelijke opmaak

Status
Niet open voor verdere reacties.

arnohartemink

Gebruiker
Lid geworden
9 dec 2011
Ik probeer een voorwaardelijke opmaak te creeëren afhankelijk van 2 waarden. Wanneer de waarde uit kolom D overeenkomt met Kolom N, dan moet de waarde uit kolom E lager zijn dan de bijbehorende waarde uit kolom o om de cel rood te laten kleuren.

Hoe ik het zelf normaal gesproken in formule zou zetten is op de volgende manier:

Code:
=ALS($D3=$N$3;ALS($E3<$O$3;WAAR;"");ALS($D3=$N$4;ALS($E3<$O$4;WAAR;"");ALS($D3=$N$5;ALS($E3<$O$5;WAAR;"");ALS($D3=$N$6;ALS($E3<$O$6;WAAR;"");""))))

Om daarna de code naar iedere cel door te slepen. Wanneer het de waarde "WAAR" geeft in bovenstaande formule dan moet de cel rood gekleurd worden. Nu is alleen mijn vraag hoe maak ik een dergelijke formule geschikt voor voorwaardelijke opmaak?

Bekijk bijlage Map11.xlsx

Zo misschien:
Code:
=OF(EN($D3=$N$3;$E3<$O$3);EN($D3=$N$4;$E3<$O$4);EN($D3=$N$5;$E3<$O$5);EN($D3=$N$6;$E3<$O$6))

Zo misschien:
Code:
=OF(EN($D3=$N$3;$E3<$O$3);EN($D3=$N$4;$E3<$O$4);EN($D3=$N$5;$E3<$O$5);EN($D3=$N$6;$E3<$O$6))

Mm.. Waar het dus of neerkomt is de eerste als functie vervangen door OF en alles wat er tussen zit door EN? :o

Dat is dan iets makkelijker dan ik dacht :P

Nog 1 ding, zodat ik zelf alles aan kan passen naar wil. Wat moet je invullen als het tussen 2 waarden moet zitten?.

Is ook opgelost. Bedankt voor de hulp :thumb:

Laatst bewerkt:
Deze constructie is wellicht handiger om mee te werken:

Code:
=E$3<INDEX(tabel;VERGELIJKEN($D3;letter;0);VERGELIJKEN(E$2;naam;0))

met uitsluiting van blanco cellen:
Code:
=EN(E3<>"";E3<INDEX(tabel;VERGELIJKEN($D3;letter;0);VERGELIJKEN(E$2;naam;0)))

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan