• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

formule getypt in een cel (opnieuw) uitvoeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

coolyboy2

Gebruiker
Lid geworden
23 apr 2008
Hey allemaal,

Eigenlijk zou ik willen weten hoe je een getypte formule kan uitvoeren in een andere cel. Dit is het probleem:

formule van een cel:
="=blad1!R"&RK[1]&"K"&RK[2]
Deze formule geeft dit weer in de cel:
=blad1!R1K2
Dit is eigenlijk opnieuw een formule. Hoe kan ik deze formule opnieuw laten uitvoeren? Maakt niet uit of het in dezelfde of een andere cel moet uitgevoerd worden. Ik heb al vanalles geprobeerd met haakjes,... Hopelijk kunnen jullie mij verder helpen.

Groetjes

Doe hier eens een voorbeeldje bij ik heb de vraag meerdere keren gelezen en raak er niet uit ="=blad1!R"&RK[1]&"K"&RK[2]
Met een simpel voorbeeldje en wat tekst op de tabbladen wat waar en hoe je het wil .

Zie bijlage

wel even zeggen dat je om heel goed te volgen een optie moet aanpassen in excel:
Klik op Extra --> Opties --> Algemeen --> Verwijzingstype R1K1 aanvinken.

Op blad 1 staan de gegevens, op blad 3 de berekeningen en uitleg

Bekijk bijlage best.xls

Beste coolyboy2 ;)

Waarom werken met de Verwijzingstype R1K1 :confused:

Wat moet er in cel R2 K2 staan van tabblad3 ? is dit R1 K2 van tabblad1
Je moet altijd uitgaan van de cel waar je zich bevind.

Zet dan de volgende formule:

Code:
=Blad1!R[-1]K

Groetjes Danny. :thumb:

In cel R2 K2 van tabblad3 moet de inhoud van cel met rij 1 en kolom 1 van blad1 komen te staan. Ik wil dus een formule hebben die rekening houd met de twee kolom naast inhoud (blad3). Zodat ik die formule kan 'doortrekken' naar beneden.

Typ een = in je blad 3 ga dan naar je blad 1 en selecteer daar de eerste cel , druk op Ctrl en selecteer dan de tweed ecel , druk op enter en vervang het ; door &

Bijlagen

Ik vrees dat ik het nog steeds niet goed uitgelegd heb. Op blad3 staan 2 kolomen: rij en kolom. Hierin staan cijfers, deze cijfers komen overeen met het coördinaat op Blad1.

BVB: Er staat:
rij kolom
1 1

Dan moet ik een formule hebben die naar blad1 gaat en dan de waarde uit de cel op rij 1 en kolom 1 haalt. De formule moet dus rekening houden met de coördinaten in op blad3 (de kolommen met titels: rij en kolom)

Vul het eens manueel in wat er op blad 3 moet staan dat uit blad 1 komt liefst met onderschijdbare cijfers geen 2222 en 2222 enz , als je mijn uitlegt volgt dan kan je gelijk welke cel aan gelijk welke cel koppelen ook al staat die 10 rijen lager of 10 kolommen verder:confused:

ja, dat is inderdaad het gemakkelijkste maar niet als ik zo 10 000 getallen heb. Want dat is de bedoeling. Het moet een kopiërbare formule zijn, zodat ik het niet handmatig hoef te doen.

Zoiets dus.
Code:
=INDIRECT(ADRES(1;RIJ()-1;;;"Blad1"))

Bijlagen

Beste coolyboy2 ;)

OF zo, met de formule TRANSPONEREN.

Zie bestandje.

Groetjes Danny. :thumb:

Bijlagen

Code:
Hij moet op dit blad kijken in welke kolom en rij het gegeven staat

Helaas gebeurt er niks in jouw bestand @danny147 als je de originele kolom D van Blad3 veranderd van waarden. :eek::confused:

Hey,

Bedankt allemaal! HSV dit was helemaal wat ik moest hebben, ongelooflijk bedankt:thumb:

Zet je de vraag dan nog even op opgelost

Mvg

Rudi

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan